امضای تفاهم نامه گروه پیشگامان کویر و پارک علم وفناروی یزد:


گروه پیشگامان کویر از ایده های فناوری اطلاعات حمایت می کند


یزدفردا "گروه پیشگامان کویر و پارک علم وفناروی یزد در راستای جذب ایده های رتر تفاهم نامه امضا کردند.


به گزارش روابط عمومی گروه پیشگامان کویر یزد تفاهم نامه ای بین گروه پیشگامان کویر و پارک علم فناوری استان در خصوص برگزای جشنواره ایده های برتر امضا شد.


بر اساس این تفاهم نامه طرفین از کلیه قابلیت های خود جهت حمایت، برنامه ریزی از جذب، هدایت و تجاری سازی ابداعات اختراعات با اولویت و محویت فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین حمایت از کلیه فعالیت های که به فرهنگسازی و توسعه ایده های پردازی و تولید ابداعات و اختراعات و تحقیقی و پژوهش در جامعه منجر می شود استفاده کنند.


بر این اساس مسئولیت و حمایت وعاملیت برگزاری جشنواره ایده های برتر به مدت 5سال به شرکت تعاونی پیشگامان کویر واگذار گردید.


در آیین امضای این تفاهم نامه مهندس محمدرضا ضایی نژاد رئیس هیئت مدیره گروه پیشگامان کویربا برشمردن پیشینه گروه پیشگامان کویر گفت: گروه پیشگامان کویر در نظر دارد با استفاده از تمام پتانسیل و امکانات خود یزد را به قطب فناوری اطالاعات کشور و سپس ایران را به قطب فناوری اطلاعات منطقه تبدیل کند.


وی افزود: از آنجا که فناروی اطلاعات قبل از هر چیز به نیروی فکری عظیمی نیاز دارد وبحمد اله در ایران از بابت نگرانی نداریم.


وی با ارائه گزارشی در خصوص فعایت های اخیر گروه پیشگامان کویر در ایران گفت:هم اکنون بالغ بر 150 هزار نفر مشترک آنلاین در سرویس های اینترنت پرسرعت ADSL وبالغبر 189 شهر تجهیزات منصوبه داریم. این در حالی است که به زودی نخستین فیبرنوی با مالکیت ایرانی توسط گروه پیشگامان کویر از سواحل کشور عمان به بندر چابهار راه اندازی میشود.


رئیس هیئت مدیره گروه پیشگامان کویر از امضای قرارداد اجرای طرح FTTX پروژه اجرای فیبرنوری درب منازل در کشور خبر داد و گفت به زودی این قرارداد نهایی وتوسط مهندسین جوان گروه پیشگامان کویر در کشور اجرایی می شود.


وی دریافت مجوز بانک الکترونیک گروه پیشگامان کویر را یکی از مهخمترین تحولات 15 سال اخیر این گروه نامید و گفت: امیدواریم با تاسیس این بانک که هیچ شعبه فیزیکی ندارد نظام اقتصادی ایران را متحول کنیم.


وی در عین حال خاظرنشان کرد: در این سیستم گروه پیشگامان کویر به دنبال ایجاد سرویس های ارزش افزوده است. ما معتقدیم بستر لازم برای تبدیل شدن به قطب فناوری اطلاعات منطقه مهیاست و با کمک دولت و اتکا به بخش خصوصی می توان به این مهم دست یافت.


رضایی نژاد در تشریح فعالیت های صورت گرفته در خصوص تاسیس بانک الکترونیک گفت:دیتاسنترهای این بانک در چند نقطه از کشور همچنین برخی کشورها زیر نظروزارتخانه های مرتبط در حال تجیهز است و به زودی فعالیت های بانکی آن آغازخواهد شد. این درحالی است که مبحث ایجاد امنیت کل شبکه بانک الکترونیک کشورتوسط بانک مرکزی به گروه پیشگامان کویر داده شده است.


رضایی نژاد با اشاره به تفاهم نامه با پارک علم و فناوری استان یزد گفت: گروه پیشگامان کویر با توجه به بسترهای موجود خود دنبال ایجاد سرویس های دارای ارزش افزوده است و در این راستا از هرگونه ایده حمایت می کند. در این جشنواره، گروه پیشگامان کویر به ایده های مرتبط حق الثبت می دهد و برای اجرایی شدن آنها از تمام امکانات خود بهره می برد چرا که معتقدیم باید به نخبگان میدان داد.


وی از ایجاد مرکز تحقیقات خبر داد و گفت این مرکز با حمایت گروه ایجاد و ایده ها را بررسی می کندتا در شبکه قابل اجرا باشد.


رئیس هیئت مدیره گروه پیشگامان کویر از ملی بودن این جشنواره حمایت کرد و گفت:تمام تلاش ما این است که ایده ها دست نخورده باقی نماند و از تمامی کسانی که درحوزه های مرتبط با فناوری اطلاعات صاحب ایده هستند دعوت می کنیم به دبیرخانه این جشنواره مراجعه و ایده های خود را ثبت کنند.


گفتنی است در این مراسم دکتر یاراحمدی رئیس پارک علم وفناوری استان نیز درگزارشی به تشریح فعالیت های این پارک طی سال های گذشته پرداخت.


در پایان این مراسم نیز تفاهم نامه ای در 9 بند به امضای طرفین رسید. همچنین دبیرخانه این جشنواره با حضور مقامات افتتاح شد.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا