فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بافق: درایت انقلابی دانش‌آموزان سرمایه عظیم نظام است

بافق:علی حسن پور خبرنگاریزدفردا :"بمانعلی باقیان" با گرامیداشت هفته بسیج دانش‌آموزی اظهار داشت: دانش‌آموزان بسیجی، با ایمان و بینش عمیق و استوار و تلاش در راه علم‌آموزی، درس شجاعت، فداکاری و مقاومت را برای ساختن ایرانی آباد و سرافراز می‌آموزند.

فرمانده ناحیه بافق با اشاره به هشتم آبان سالروز شهادت بسیجی فداکار حسین فهمیده و آغاز هفته بسیج دانش‌آموزی بیان کرد: امروز شهید فهمیده، به حق، الگوی شایسته و تصویر برجسته‌ای از ایثار و جهاد و شهادت برای دانش‌آموزان بسیجی و جوانان کشور ماست، به گونه‌ای که حماسه سازی‌های فهمیده و دیگر فهمیده‌های میهن اسلامی، می‌تواند یادآور دوران دفاع مقدس و ارزش‌های والای آن دوران باشکوه باشد.

باقیان با اشاره به شکل‌گیری بسیج و حضور دانش‌آموزان در عرصه‌های مختلف فعالیتی آن، از مسئولان و دانش‌آموزان خواست تا هفته بسیج دانش‌آموزی را در نهایت شکوه و عظمت در اجرای بیانات مقام معظم رهبری در زمینه تکریم شهدای دانش‌آموز برگزار کنند.

وی با بیان اینکه بالغ بر 30 درصد از کل دانش‌آموزان شهرستان بافق در عضویت بسیج دانش‌آموزی هستند، خاطرنشان کرد: عضویت این دانش‌آموزان در واحدهایی با عنوان پویندگان و پیشگامان در قالب حلقه‌های طرح صالحین با مباحث تربیتی و رفتاری است.

فرمانده ناحیه بافق همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز یادآور شد: 48 شهید دانش‌آموز شهرستان بافق با نثار خون پاک خویش بر طراوت و سرخی خون شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی افزوده‌اند.

باقیان با اشاره به حضور یادگاران هشت سال دفاع مقدس در هفته گرامیداشت بسیج دانش‌آموزی در مدارس شهرستان افزود: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان و کنونی از اهداف این حضور است که این امر موجب ترویج ارزش‌های دفاع مقدس، روحیه ایثار و شهادت‌طلبی در بین دانش‌آموزان خواهد شد.

وی بر ضرورت توسعه و تقویت فعالیت‌های فرهنگی و علمی دانش‌آموزان تاکید کرد و اظهار داشت: غنی‌سازی اوقات فراغت با توسعه عرصه‌های سازندگی به منظور هدایت شور و نشاط و هیجانات جوانان و نوجوانان به سوی فعالیت‌ها و اقدامات مثبت و سازنده برای ارتقای مهارت‌های زندگی آنان را با همکاری آموزش و پرورش از مهم‌ترین اهداف بسیج دانش‌آموزی برشمرد.

فرمانده ناحیه بسیج بافق در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی پرداخت و گفت: بیش از 30 برنامه فرهنگی علمی در این هفته برگزار خواهد شد که مهم‌ترین آنها راهپیمایی یوم‌الله 13 آبان است.

باقیان، حضور سازمان یافته دانش‌آموزان بسیجی در نماز جمعه، نواخته شدن زنگ ایثارو مقاومت در مدارس بافق، برگزاری یادمان شهدای دانش‌آموز در دبیرستان شاهد، برگزاری جلسات هم‌اندیشی با دانش‌آموزان، نشست‌های معرفتی و بصیرت‌افزایی، غبار روبی قبور شهدا، دیدار فرماندهان بسیج دانش‌آموزی و مسئولان شهرستان با خانواده شهدای دانش‌آموز و ... را از مهم‌ترین برنامه‌های هفته بسیج دانش‌آموزی شهرستان بافق عنوان کرد که با همکاری اداره آموزش و پرورش در طول این هفته اجرا خواهد شد.

شایان ذکر است بیش از 7هزار دانش‌آموز در 70 آموزشگاه شهرستان بافق در مقاطع مختلف به تحصیل مشغول هستند و بالغ بر 3هزار دانش‌آموز با بسیج دانش‌آموزی این شهرستان همکاری می‌کنند

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا