واکنش مدیرعامل چادرملو به سخنان نماینده یزد........................... چون کار مثبتی نکرده به دنبال تخریب دیگران است/نمی خواست لاریجانی به اردکان بیاید................................................... آقای جوکار وقتی این توانایی را در خودشان احساس نمی‌کنندبه دنبال تخریب افراد توانا افتاده‌اند................................................... این شرکت تمام بدهی خود را برابر برداشت خود از قانون به مبلغ 513 میلیارد تومان پرداخت کرده است .............................. با دادن شعارهایی که ما به دنبال آوردن آب به استان هستیم که استان صاحب آب نمی‌شود. ................................. در کسوت مدیرعاملی چادرملو بیشترین خدمت را به مردم استان یزد ارائه دهم ............................................. از جمله اینکه در پروژه عظیم آبرسانی به استان از خلیج همیشه فارس سرمایه‌گذاری کرده‌ایم. ............................................ مدام با تلفن همراهشان بازی می‌کردندو حاضر به دیدن سرمایه‌گذاری‌های عظیم ایجاد شده نبودند..................................................

یزدفردا :مدیرعامل شرکت چادرملو نسبت به اظهارات اخیر محمدصالح جوکار، نماینده یزد در مجلس واکنش نشان داد.

به گزارش یزدفردا،محمود نوریان در گفت‌وگوی تفصیلی  با اشاره به اینکه مسئولان استان یزد همواره به دنبال برنامه تولید 10 میلیون تن فولاد در این استان بوده‌اند و در همین راستا نیز در جلسات متعدد و به مناسبت‌های مختلف همیشه این ادعای خود را مطرح کرده‌اند، افزود: از جمله در اوایل دولت نهم معاون وقت استانداری یزد جلسات متعدد برای ایجاد فولادسازی در استان برگزار می‌کرد و از صاحب‌نظران درخواست می‌کردند که نظرات کارشناسی خود را در راستای تحقق برنامه تولید 10 میلیون تن فولاد در یزد ارائه کنند.

 


وی ادامه داد: در همان زمان آقای مهندس فنایی، مسئول خانه صنعت و معدن استان یزد همواره در حضور مسئولان استان و با حمایت آنها اظهارات خود را مطرح می‌کردند که چرا باید سنگ معدن با هزینه زیاد از استان خارج شود و فولاد در اصفهان و خوزستان تولید شود. باید آب وارد استان شود و فولاد در استان تولید شود تا جوانان ما در استان خودشان کار کنند و به دیگر مناطق برای کار مهاجرت نکنند.

وی افزود: در چنین شرایطی شرکت چادرملو گندله‌سازی اردکان را احداث کرد و با همکاری و راهبری ایمیدرو شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان و آهن و فولاد ارفع را شکل داد. شرکت چادرملو برای تسریع در احداث پروژه‌های این دو شرکت امکانات زیربنایی لازم را برخلاف عرف معمول سایر شرکت‌ها در اختیار آنها قرار داد. از جمله اینکه به هر یک از این دو شرکت 100 هکتار زمین برای احداث داد و امکانات اولیه آب و برق و مهمانسراها و ... را در اختیار آنها گذاشت. کمک‌های چادرملو باعث شد تا هم مجموعه غدیر ایرانیان و هم مجموعه ارفع زودتر به بهره‌برداری برسند.

وی با بیان اینکه آقای تابش به عنوان نماینده مردم اردکان در مجلس همواره به وظایف اصلی خود عمل کرده و از صنایع استان حمایت کرده است که به همین دلیل ما نیز از ایشان قدردانی می‌کنیم، توضیح داد: در ادامه و با راهنمایی ایمیدرو چادرملو یک پروژه یک میلیون تنی فولادسازی نیز در استان یزد به اجرا درآورد که به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید. با این حساب می‌توان نتیجه گرفت که برای رسیدن به هدف تولید 10 میلیون تن فولاد در استان یزد حدود 8 میلیون تن دیگر باقی مانده است.



مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در ادامه در واکنش به اظهارات محمدصالح جوکار، نماینده یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: آقای جوکار به جای حمایت از صنایع و اینکه دنبال خواسته‌های مسئولان استان و مردم یزد باشند، وقتی این توانایی را در خودشان احساس نمی‌کنند که دنبال این خواسته‌ها باشند، متاسفانه به دنبال تخریب افراد توانا افتاده‌اند.

ایشان جواب دهند که آیا از 10 میلیون تن فولاد استان، سهم اردکان دو میلیون تن فولاد نیست؟

سوال من این است که آیا اگر دست‌اندرکاران پروژه یزد یک فولاد آلیاژی که قبل از ما تصمیم به احداث آن داشتند، اجرا شده بود، ایشان به آن افتخار می‌کردند یا با توجه به اینکه پروژه درست در کنار شهر یزد است، مدعی آلوده بودن آن می‌شدند.

نظر ایشان راجع به فولاد بافق چیست که جنب شهر بافق است؟ چرا اظهارنظر منفی ندارند؟

در بحث بهره مالکانه بارها صحبت کرده‌ایم که ماده 55 قانون بودجه سال 1392 دارای ابهاماتی است که باید برطرف شود.

جهت اطلاع اینکه هم‌اکنون پرونده در دیوان محاسبات کشور و مجلس شورای اسلامی مطرح است و در حال بررسی است.

این شرکت تمام بدهی خود را برابر برداشت خود از قانون به مبلغ 513 میلیارد تومان پرداخت کرده است و برای مبلغ اختلافی چک صادر کرده تا ابهامات کاملا رفع شود.

اما آقای جوکار به عنوان نماینده یزد به جای اینکه مدافع منافع شرکت باشد تا با جلوگیری از تحلیل توان مالی آن بتواند منشاء خیر و برکات بیشتر برای استان باشد، بخاطر مسائل سیاسی به جان شرکت افتاده‌اند و از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نمی‌کنند.

ایشان جواب دهند که آیا توانسته‌اند همه سهم استان به میزان 20 درصد مبلغ پرداخت شده ما به حساب خزانه را برداشت کنند یا نه؟

اگر من طبق وظیفه همه 513 میلیارد تومان را به حساب خزانه تهران واریز می‌کردم؛ ایشان می‌توانستند حتی یک ریال از خزانه دریافت دارند؟

آیا نباید از من تشکر کنند که سهم استان را مستقیما به حساب خزانه استان ریختم؟

نوریان ادامه داد: ایشان چون کار مثبتی برای استان نکرده‌اند، دائما برای مطرح کردن خود دنبال تخریب دیگران هستند.

آیا در شان نماینده مجلس است که اتهام بزنند فلان نماینده مجلس از فلان جا پول گرفته است.

ایشان اگر صداقت دارند مدارک مربوط به این اتهام را ارائه کنند و بگویند چه پولی به کدام نماینده داده شده است؟

اگر هم مدرک ندارند از مقامات قضایی می‌خواهم که به این اتهامات رسیدگی کنند.


وی افزود: من معتقدم اگر نظرخواهی در استان صورت بگیرد و این نظرخواهی فارغ از مسائل سیاسی و جناحی و فقط براساس معیارهای تعهد و تخصص و کارآیی و عملکرد صورت بگیرد، مردم استان به بنده بیشتر از آقای جوکار رای خواهند داد.

با دادن شعارهایی که ما به دنبال آوردن آب به استان هستیم که استان صاحب آب نمی‌شود.

من به ایشان توصیه می‌کنم که با همکاری بقیه نمایندگان و مسئولان استان به دنبال حل مسائل یزد باشند.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در ادامه اظهار کرد: بنده به عنوان یک ایرانی وطن‌دوست، نه یزدی هستم نه و اردکانی و خود را منتسب به هیچ نقطه خاصی از کشور عزیز ایران نمی‌دانم. طی سالیان گذشته تلاش کردم در کسوت مدیرعاملی چادرملو بیشترین خدمت را به مردم استان یزد ارائه دهم و این کار را هم بدون کوچکترین تبلیغاتی انجام دادم.

از جمله اینکه در پروژه عظیم آبرسانی به استان از خلیج همیشه فارس سرمایه‌گذاری کرده‌ایم.

ولی ایشان حتی یک بار هم به خاطر این کار از چادرملو تشکر نکردند و نمی‌دانم این عدم قدردانی را باید به چه حسابی گذاشت.



وی افزود: آقای جوکار حتی زمانی که رئیس مجلس به یزد سفری داشتند تلاش کردند تا آقای لاریجانی از صنایع اردکان و چادرملو بازدید نکنند که در نهایت هم موفق نشدند و در جریان بازدید رئیس مجلس از چادرملو نیز که بخش گازی نیروگاه افتتاح شد.

در تمام طول مدت بازدید از خطوط تولید مدام با تلفن همراهشان بازی می‌کردند و حاضر به دیدن سرمایه‌گذاری‌های عظیم ایجاد شده نبودند.

ایشان در اظهارات اخیر خود مدعی توسعه نامتوازن صنایع و عدم رعایت مسائل زیست محیطی در استان شده‌اند. ایشان صادقانه بگویند نظر کدام متخصص را منعکس می‌کنند؟

نوریان تصریح کرد: من از مردم استان یزد تقاضا دارم به گذشته خود بیندیشند و خواسته‌های مسئولان را به یاد بیاورند و براساس این خواسته‌ها قضاوت کنند که چه کارهایی توسط چادرملو انجام شده است و مبادا در اثنای انتخابات آتی مجلس کسانی بخواهند با تخریب توانایی‌ها و کارآمدی‌های دیگران خودشان را مطرح کنند و امیدوارم مردم فریب برخی اظهارات را نخورند.



او درباره مباحث مطرح شده از سوی نماینده یزد و صدوق در مجلس در خصوص بدهی چادرملو نیز توضیح داد: علاوه بر مطالب قبلی به اطلاع می‌رسانم این شرکت خیلی بیشتر از بدهی فوق، مطالبات زیادی از فولادسازان دارد که بارها در این زمینه مکاتبه جهت وصول این مطالبات را انجام داده است اما به‌هرحال شرایط اقتصادی کشور به گونه‌ای بوده که شرکت‌ها مجبور به تعامل با یکدیگر برای گذر از این شرایط هستند.

در همین راستا نیز بدهی چادرملو استمهال شده و پرداخت آن به سال 1395 موکول شده است.

متاسفانه بعضی از آقایان به جای کمک به حل موضوع، جهت تضعیف هرچه بیشتر چادرملو همراه مسئولان که نبوده‌اند، سنگ‌اندازی هم کرده‌اند.



مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو افزود: ایشان عنوان کرده‌اند که چرا بانک سپه زیر نامه چادرملو را امضا کرده است؟

مطالعه نمایند زمانی که بانک سپه سهام چادرملو و گل گهر را خریداری کرد در حالی که بسیاری معتقد بودند این کار ریختن دارایی بانک در خاک بی‌ارزش است، اگر این سرمایه‌گذاری انجام نمی‌شد هم‌اکنون وضعیت تولید سنگ آهن چگونه بود؟

اما خوشبختانه مدیریت بانک سپه آینده‌نگر بود و برای پیشرفت کشور این کار را انجام داد.



شما قضاوت کنید الان این شرکت‌ها به سود رسیده‌اند. آیا رواست که بانک سپه مورد خطاب و عتاب قرار بگیرد و یا جای تشکر دارد؟

وی درباره اینکه معدن چادرملو سهم استان یزد را پرداخت نکرده است، نیز اظهار کرد: بنده اگر خودم مبالغی را به استان نداده بودم آیا در سال 1392 از کل 513 میلیارد تومانی که به خزانه واریز کردیم ریالی به استان یزد می‌رسید؟

ما خودمان به صورت داوطلبانه حدود 70 میلیارد تومان آن‌را به خزانه استان واریز کردیم و استان توانست آن‌را برداشت کند. آیا این کار شایسته قدردانی نیست؟

نوریان همچنین در واکنش به این اظهارات که بیشتر نیروهای چادرملو را غیربومیان تشکیل می‌دهند، توضیح داد: ما بارها آمار داده‌ایم که اکثریت بالای 90 درصد پرسنل سایت اردکان بومی هستند و این بی‌صداقی است که مدام گفته می‌شود نیروهای سایت بومی نیستند.

من نمی‌دانم با چه انگیزه‌ای این اظهارات مطرح می‌شود و افکار عمومی را علیه ما تحریک می‌کنند؟

اینکه ادعا می‌شود نیروهای چادرملو اغلب غیربومی هستند باید با سند و مدرک گفته شود.

مسلما در بخش‌های تخصصی مانند فولادسازی حضور نیروهای غیربومی و متخصص اجتناب‌ناپذیر است.

شما مطالعه فرمایید آیا شرکت‌های بزرگی از جمله فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان و فولاد خوزستان از نیروهای غیربومی استفاده نمی‌کنند؟


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا