خبر آرشیوی :تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲

 مدیرعامل چادرملو:

بهره مالکانه در سال آینده کمتر از امسال است
یزدفردا"گروه معادن: >سنگ آهن - مدیرعامل شرکت سنگ آهن چادرملو گفت: با مصوبه دیشب مجلس در مورد بهره مالکانه معادن سنگ آهن، رقم کمتری نسبت به سال جاری از معدنکاران دریافت خواهد شد.

 

محمود نوریان با اشاره به مصوبه دیشب مجلس در مورد بهره مالکانه معادن سنگ آهن، اظهار داشت: طبق مصوبه دیشب، 30 درصد از قیمت فروش سنگ آهن به عنوان بهره مالکانه در سال 93 دریافت خواهد شد.

وی توضیح داد: در سال جاری 5 درصد قیمت شمش به عنوان بهره مالکانه معادن سنگ آهن لحاظ می‌شود که این رقم برای سال آینده 30 درصد از میزان فروش سنگ آهن تعیین شده است.

نوریان با بیان اینکه به این ترتیب بهره مالکانه دریافتی از معادن سنگ آهن در سال آینده کمتر از امسال خواهد بود، ابراز امیدواری کرد با فعال شدن طرح‌های فولادی، فروش سنگ آهن نیز وضعیت بهتری داشته باشد و خروج بازار فولاد از رکود، رونق معادن سنگ آهن را به همراه داشته باشد.

وی افزود: بحث‌ها در مورد آزاد سازی قیمت سنگ آهن نیز ادامه دارد و امیدواریم در حد مقدور این مسئله عملی شود.

به گزارش فارس، طبق مصوبه دیشب مجلس، تمام اشخاص حقیقی و حقوقی استخراج‌کننده معادن سنگ آهن پروانه بهره‌برداری آنها به نام سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و یا شرکت‌های تابعه می‌باشد، موظفند بابت حق انتفاع پروانه بهره‌برداری از معادن فوق در سال 1393، 30 درصد مبلغ فروش محصولات خود (سنگ‌‌آهن خام، سنگ‌آهن دانه‌بندی و کنستانتره- شامل کنستانتره تحویلی برای گندله‌سازی درون شرکت و کنستانتره فروشی به خارج از شرکت) را به حساب درآمد عمومی ردیف 134119 جدول شماره 5 این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا