خبر آرشیوی:



 

خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳

 

فولاد مبارکه امسال ۷.۷ میلیون تن سنگ آهن می‌خرد

 

یزدفردا"گروه صنایع معدنی >فولاد - شرکت فولاد مبارکه پیش بینی کرده که سود هر سهم این شرکت پس از کسر مالیات در سال جاری نسبت به سال قبل 19 درصد کاهش خواهد یافت.

 

به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" نخستین پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی جاری فولاد مبارکه که حسابرسی شده نیز است نشان می دهد که این شرکت برآورد کرده سود خالصش پس از کسر مالیات امسال در مقایسه با میزان سال قبل به صورت حسابرسی نشده حدود 19 درصد کاهش خواهد یافت.

این شرکت در نخستین پیش بینی خود رسیدن به سود خالص پس از کسر مالیات 2523 میلیارد تومانی را در سال جاری هدفگذاری کرده است.

رشد بهای تمام شده کالای فروش رفته فولاد مبارکه نیز برای امسال 12 درصد اعلام شده که دلیل آن نیز افزایش هزینه ها ناشی از تورم سالانه عنوان شده است.

فولاد مبارکه برای سال 1393 به ترتیب تولید 3.880 میلیون تن محصولات گرم، 1.433 میلیون تن محصولات سرد، 268 هزار تن محصولات پوشش دار و 139 هزار تن سایر محصولات را پیش بینی کرده است.

پیش بینی خرید سنگ آهن فولاد مبارکه نیز برای سال جاری حدود 7.750 میلیون تن است. این پیش بینی در مورد آهن قراضه نیز به 470 هزار تن می رسد. همچنین پیش بینی خرید گندله توسط این شرکت نیز برای امسال 3.170 میلیون تن اعلام شده است.

78 درصد از فروش فولاد مبارکه برای امسال مربوط به بازار داخلی و 22 درصد نیز مربوط به بازار خارجی پیش بینی شده است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا