خبر آرشیوی:

خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳

 

ایمیدرو:
تعریف استانداردهای مصرف مواد اولیه ،آب و انرژی درمعادن و صنایع معدنی

 

یزدفردا"یزدفردا"گروه معادن - سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: استانداردهای مصرف مواد اولیه، آب و انرژی در معادن و صنایع معدنی با هدف رشد بهره وری تعریف می شود.

 

به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" ، در برنامه ها و راهبردهای جدید، مقررات مصرف آب و انرژی در مجتمع ها و شرکت های تابعه سازمان ایمیدرو به روزرسانی می شود و استانداردهای نوینی برای هر یک تعریف خواهد شد.

هدف از این اقدام، افزایش بهره وری و دستیابی به اهداف پیش بینی شده در برنامه پنج ساله است.

شناسایی استانداردها و نرم های مصرف بین المللی در حوزه آب و انرژی و مواد مصرفی محصولات منتخب بخش نیز از دیگر اقداماتی است که در برنامه ها و راهبردهای جدید ایمیدرو مورد توجه خواهد بود.

تشکیل کاریزدفردا"گروه های کارشناسی به منظور بازدید از واحدها و ارائه برنامه های رشد بهره وری نیز در راهبرد جدید مورد توجه قرار گرفته است.

همچنین در بخش توانمندسازی، موضوع آموزش، پژوهش و فناوری مورد توجه قرار گرفته که براساس آن شناسایی و انتقال تجارب موفق بنگاه های پیشرو داخلی و خارجی در رقابت پذیری در زمینه بهره وری در برنامه های ایمیدرو قرار دارد.

براساس قانون برنامه پنجم توسعه کشور 94- 1390 ، باید 33 درصد از سهم رشد اقتصادی سالانه کشور از طریق بهره وری حاصل می شود.

ایمیدرو از سال 92- 1388 با برگزاری 77 دوره آموزشی 18 هزار و 226 نفر ساعت آموزش برای شرکت ها انجام داد.

ایمیدرو با الگوبرداری از مدل های تعالی (ای.اف.کیو.ام) رویه ای برای بررسی و بهبود عملکرد شرکت ها ایجاد کرد و در سال 1390 نیز مدل بهره وری ایمیدرو تدوین شد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا