خبر آرشیوی:

خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
مدیرکل دفتر امور اکتشافات معدنی وزارت صنعت خبر داد:
شناسایی ۱۰ محدوده اکتشاف طلا در کشور

 

یزدفردا"یزدفردا"گروه معادن >فلزات گرانبها - مدیرکل دفتر امور اکتشافات معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در کشور معادن طلا ریسک سرمایه گذاری بالایی دارد و افراد کمتر بسوی آن سوق دارند و اکنون ۱۰ محدوده اکتشاف طلا در کشور شناسایی و فعال شده است.

 

به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" ، اسدالله کشاورز با اعلام اینکه اکتشافات انجام شده در سال گذشته، ظرفیت ذخایر مواد معدنی کشور را دو میلیارد تن افزایش داد، افزود: سال گذشته دو هزار و 200 پروانه اکتشاف و 870 گواهینامه کشف معدن صادر شد.

وی اظهار داشت: سال گذشته حجم عملیات اکتشاف و صدور پروانه بهره برداری از معادن رشد مطلوبی داشت و سرمایه گذاران بخش خصوصی در معادن فلزی نظیر ذخایر مس، طلا، آهن و سرب، اکتشافات قابل توجهی انجام دادند.

کشاورز افزود: در شرق کشور فعالیت مطلوبی در عرصه اکتشاف معادن فلزی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: برای اکتشافات در مناطق مرزی و مناطق کمتر توسعه یافته بخصوص در نوار مرزی سیستان و بلوچستان به عرض 50 کیلومتر فعالیت های اکتشاف معدن آغاز شده است.

مدیرکل دفتر امور اکتشافات معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: سال گذشته به 23 هزار درخواست اکتشافات معدنی در استانها پاسخ داده شد.

به گفته وی، درخواست متقاضیان خارجی برای اکتشاف معدنی طبق قانون سرمایه گذاری خارجی کشور در چند ماه گذشته با استقبال خوبی روبرو شده است و هرماه یک یزدفردا"گروه سرمایه گذار خارجی درخواست برای مشارکت در زمینه اکتشاف معادن را ارائه می دهد.

کشاورز ادامه داد: سرمایه گذاران خارجی بخصوص از کشور چین برای سنگ های تزئینی و سرمایه گذاران داخلی برای اکتشاف در معادن فلزی تمایل بیشتری دارند.

مدیرکل دفتر امور اکتشافات معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: در کشور معادن طلا ریسک سرمایه گذاری بالایی دارد و افراد کمتر بسوی آن سوق دارند و اکنون 10 محدوده اکتشاف طلا در کشور شناسایی و فعال شده است.

به گفته کشاورز، بررسی ها نشان می دهد بیش از 50 درصد فعالیت اقتصادی در کشور به نوعی به بخش معدن مربوط می شود.

بنا بر این گزارش، شمار معادن فعال کشور بیش از پنج هزار و 600 معدن است که سالانه نزدیک به 400 میلیون تن مواد معدنی از این معادن استخراج می شود.

مدیرکل دفتر امور اکتشافات معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت و اعضای هیات مدیره صندوق بیمه سرمایه گذاری معدنی کشور برای بررسی مشکلات فعالان بخش معدن چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده اند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا