خبر آرشیوی:

 

 

خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳

 

انجام اکتشافات تکمیلی در محدوده معدن مس سرچشمه

 

یزدفردا"گروه معادن >مس - معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان از انجام عملیات اکتشاف تکمیلی در محدوده معدن مس سرچشمه خبر داد.

 

به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" ، مهدی حسین ‌نژاد درباره آخرین وضعیت معادن استان کرمان گفت: در حال حاضر 346 معدن در استان وجود دارد که از این تعداد نزدیک به 70 درصد از آنها معادن فعال استان کرمان محسوب می‌شوند.

وی افزود: میزان استخراج محصولات معدنی از این معادن نزدیک به 38 میلیون تن در سال است.

وی با اشاره به صادرات محصولات معدنی استان کرمان گفت: استان کرمان در زمینه سنگ های ساختمانی، گندله و کنسانتره سنگ آهن و کاتد و آند مس در سال گذشته صادرات داشته است.

به گفته حسین نژاد چین، هند و کشورهای حاشیه خلیج فارس اصلی‌ترین مشتریان محصولات معدنی استان کرمان هستند.

معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان همچنین معادن مس، سنگ آهن، زغال سنگ، تیتانیوم و کرومیت را اصلی‌ترین معادن استان دانست و گفت: بهره‌برداری از این معادن در ایجاد اشتغال و درآمدزایی تاثیر بسیاری دارد.

وی درباره اکتشافات جدید مس در محدوده مس سرچشمه افزود: شرکت ملی مس در محدوده‌های خود مشغول مطالعات اکتشافی است.البته سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در حال حاضر در سایر مناطق کرمان مطالعات اکتشافی برای یافتن ذخایر جدید را در دستور کار دارد.

حسین نژاد با بیان این مطلب که 60 درصد از ذخایر مس سرچشمه هنوز استخراج نشده است، افزود: این مقدار ذخیره قطعی و اثبات شده منطقه است.

معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان درباره حضور سرمایه‌گذاران خارجی در بخش معدن استان کرمان گفت: در حال حاضر سرمایه‌گذارانی از کشور چین در معادن کوچک استان فعال هستند. همچنین در بحث بهره‌برداری از معادن زغال سنگ مذاکراتی با چین و هند انجام شده است اما به طور کلی حضور چینی‌ها در بخش معدنی کرمان پررنگ‌تر از کشورهای دیگر است.

حسین نژاد در تشریح مهمترین برنامه‌های معدنی این استان در سال جاری اظهار کرد: مشخص کردن محدوده‌های معدنی استان، مطالعات اکتشافی، تعریف واحدهای معدنی در استان برای افزایش صنایع معدنی و ایجاد ارزش افزوده و برگزاری مزایده‌های معدنی برای واگذاری این مناطق به بخش خصوصی از مهمترین برنامه‌هایی است که سازمان در سال جاری در دستور کار خود دارد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا