خبر آرشیوی:

 

 

خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۳

 

سرقینی خبر داد:
اصلاح آیین‌نامه معافیت‌های مالیاتی معدنکاران

 

یزدفردا"یزدفردا"گروه معادن - معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در اجلاس معماری معدن در یزد گفت: اصلاح آیین‌نامه معدن و اعمال معافیت مالیاتی معدنکاران در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

 

به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" ، جعفر سرقینی بر لزوم پیشگیری از خام فروشی مواد معدنی تاکید کرد.

وی، از معدنکاران و نظام مهندسی معدن خواست نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری داشته باشند ضمن اینکه از این پس قوانین محدود کننده برای صادرات مواد خام معدنی لحاظ خواهد شد.

این مسوول خاطرنشان کرد: ساختار معدنی در کشور ما کوچک مقیاس است که باید برای اصلاح آن برنامه ریزی شود و انتظاری که از نظام مهندسی معدن داریم نظارت بیشتر بر معادن و معدنکاری است.

رییس کمیته معدن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش گفت: تقابل معدن با محیط زیست را باوری نادرست خواند و گفت: نظام مهندسی معدن باید کوشش کند تا این باورها در بین مردم و برخی مسوولین نهادینه نشود.

داریوش اسماعیلی افزود: هیچ تقابلی در میان نیست و اگر در مواردی باشد نظام مهندسی معدن به عنوان نخستین حامی محیط زیست وارد میدان خواهد شد.

وی اظهار کرد: فلسفه نظام مهندسی به عنوان مجموعه ای از بازوان توانمند فنی و معدنکاری کشور نظارت کارشناسی بر معدنکاران دولتی، خصوصی و تعاونی ها است.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: معادن بهترین و مهمترین جایگزین درآمد نفتی کشور خواهد بود.

وی اضافه کرد: نظام مهندسی معدن حدود 30 هزار عضو دارد که نمایندگان آنها ضمن پاسخگویی گزارش های فنی معدنکاران را رصد و نظارت و تحلیل شود.

اسماعیلی تاکید کرد: شایسته است نظام مهندسی به کمک خانه معدن موضوع تشکیل وزارت معدن به صورت مجزا و مستقل را مطرح و مجدانه این موضوع را پیگیری کنند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا