خبر آرشیوی:

 

 


 

خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۳

 

 

 

رئیس کمیته معدن و صنایع معدنی مجلس خبرداد:
وقوع تخلف در واگذاری معدن سنگ آهن بافق

 

یزدفردا"یزدفردا"گروه معادن >سنگ آهن - در حالی که گفته می‌شود وظیفه رسیدگی به ماجرای واگذاری معدن سنگ آهن بافق به تصمیم گیری مشترک معاون اول رئیس جمهور با وزرای کار و اقتصاد سپرده شده است، یکی از نمایندگان مجلس مدعی وقوع تخلف در واگذاری این معدن شد.

 

به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" ، داریوش اسماعیلی، رئیس کمیته معدن و صنایع معدنی مجلس با بیان تخلف در واگذاری معدن سنگ آهن مرکزی بافق،گفت:در مزایده معدن سنگ آهن مرکزی بافق علاوه بر امتیاز بهره برداری، معدن نیز به بخش خصوصی واگذار شده که مجلس برای نحوه واگذاری را بررسی می کند.

وی با انتقاد از نحوه واگذاری ها در بخش صنایع معدنی کشور، گفت: در مزایده معدن سنگ آهن مرکزی بافق علاوه بر امتیاز بهره برداری، معدن نیز به بخش خصوصی واگذار شده که کمیته معدن مجلس در حال حاضر تخلف صورت گرفته در مزایده شرکت سنگ آهن مرکزی بافق را پیگیری می کند.

نماینده مردم سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید توجه داشت معادن کشور جزء انفال محسوب می شود بنابراین نمی توان معادن را به بخش خصوصی واگذار کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: سازمان خصوصی سازی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ایمدرو در موضوع واگذاری معدن سنگ آهن مرکزی بافق قصور داشته اند واین موضوع در جلسه آتی کمیته معدن مجلس بطور جدی رسیدگی می شود.

رئیس کمیته معدن و صنایع معدنی مجلس یادآور شد: باید توجه داشت در مزایده های بخش معدن تنها می توان بهره برداری از معدن را در یک محدوده زمانی مشخص واگذار کرد این در حالی است در مزایده معدن سنگ آهن مرکزی بافق علاوه بر امتیاز بهره برداری، خود معدن نیز به بخش خصوصی واگذار شده است.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا