خبر آرشیوی:

خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ تير ۱۳۹۳

 

نعمت زاده مطرح كرد:
گران‌خری در قرارداد طرحهاي فولادی رخ نداده است

 

یزدفردا"گروه صنایع معدنی >فولاد - وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:‌ هیچ گونه گران خری و خرید گران در اجرای هفت طرح فولادی رخ نداده است.

 

به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" ، محمدرضا نعمت زاده در نخستين نشست خبري خود در سال 1393 درباره این که گفته می‌شود قرارداد 4 طرح فولادی استانی با چینی‌ها با مبلغ بسیار زیاد 250 میلیون دلار به ازای هر طرح منعقد شده است توضیح داد: هشت طرح فولادی که بعدا یکی از آن ها به بخش خصوصی واگذار شد هم اکنون توسط ایمیدرو در دست اجرا هستند که تاکنون ال سی تعدادی ازاین طرح‌ها گشایش شده است.

وی با اشاره به این‌که 65 درصد از سهام این طرح ها برای تسریع درا جرا به بخش خصوصی واگذار شد، اظهار کرد: فکرمی کنم ال سی سایر طرح‌های فولادی نیز در این هفته یا آینده نزدیک گشایش شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به این‌که نخستین بار خود بنده در یکی از کنفرانس‌ها مطالبی درباره تضمین اجرای طرح‌های فولادی اعلام کردم گفت:‌این طرح‌ها هشت سال پیش آغاز شدند و قطعا اگر در دوره ما این طرح‌ها اجرا می‌شدند روش دیگری را در پیش می گرفتیم و قیمت تمام شده طرح‌ها پایین تر می‌آمد البته منظور بنده این نیست که هزینه این طرح‌ها در دولت یازدهم بالا رفته است صلاح نبود ما اجرای این طرح ها را بیش از این به تاخیر می انداختیم.

وی افزود: ما حتی قیمت‌های قراردادهای مربوط به دولت قبل را مجددا موردبازنگری قرار دادیم و در قراردادهای جدید توانستیم برای اجرای طرح‌های فولادی از پیمانکاران تخفیف هم بگیریم درحالی که آن‌ها توقع افزایش قیمت داشتند.

نعمت زاده تاکید کرد: هیچ گونه گران خری و یا خرید گران در عقد قراردادهای هفت طرح فولادی رخ نداده است اگرچه اگر این طرح‌ها در دوران دولت یازدهم آغاز می‌شدند اوضاع متفاوت بود.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا