خبر آرشیوی:

خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۳

 

 
تصویب وضع عوارض سنگ آهن در شورای اقتصاد تکذیب شد

 

یزدفردا"یزدفردا"گروه معادن >سنگ آهن - موضوع وضع عوارض بر صارات سنگ آهن که از سال گذشته خبرساز شد پس از نشست خبری هفته گذشته معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت و تاکید وی بر اجرایی شدن این تصمیم با حساسیت بیشتری دنبال می شود؛ در همین راستا برای پیگیری آخرین وضعیت این موضوع به سراغ معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت رفتیم.

 

جعفر سرقینی در پاسخ به این سوال که آیا تصمیم وضع عوارض بر صادرات سنگ آهن در شورای اقتصاد به تصویب رسیده است؟ اظهار کرد: خیر. تا به امروز هیچ تصمیمی در شورای اقتصاد به تصویب نرسیده است.

از سوی دیگر بهرام شکوری، نایب رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران نیز گفت: خبری درباره تصویب وضع عوارض منتشر شده است اما این خبر را موثق و درست نمی دانم.

وی افزود: براساس پیشنهاد انجمن سنگ آهن قرار بود قبل از تصویب این موضوع مطالعات کارشناسی روی این تصمیم انجام پذیرد و فکر نمی کنم به یکباره و بدون اطلاع انجمن شورای اقتصاد اجرای این تصمیم را تصویب کند.

شکوری درباره مدت زمان باقیمانده تا اجرای اخذ عوارض از صادرات سنگ آهن تصریح کرد: تصویب شدن این تصمیم در شورای اقتصاد مستلزم گذراندن مراحل مختلفی است، در نتیجه نمی تواند ناگهانی و بدون اطلاع به انجمن آن را تصویب کنند.

نایب رئیس انجمن سنگ آهن خاطرنشان کرد: دولت باید قبل از تصویب این طرح با بخش خصوصی و انجمن سنگ آهن مشورتی داشته و سپس تصمیم به اجرای آن بگیرد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا