خبر آرشیوی:خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۳

 

با تصمیم فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس:
واگذاری سهام سنگ آهن مرکزی بافق به "فخوز" موقتاً لغو شد

 

یزدفردا"یزدفردا"گروه معادن >سنگ آهن - فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس واگذاری 28.5 درصد از سهام سنگ آهن مرکزی بافق به فولاد خوزستان را به صورت موقت لغو کرد.

 

به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" ، فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس تصمیم گرفت این معدن به کارگران آن، مردم بافق و استان یزد واگذار شود و مقرر شد کار یزدفردا"گروهی در سطح مدیران استان یزد تشکیل و بر برنامه های توسعه ای و منافع استان و اینکه توزیع باقیمانده سهام این معدن چگونه باشد، تصمیم گیری کنند.

طبق گفته رییس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس ایراد دیگری که به این واگذاری بود، این است که دو معدنی که سنگ آهن مرکزی از آن بهره برداری می کند، متعلق به ایمیدرو است. از این رو سازمان خصوصی سازی نمی توانسته اصل معدن را واگذار کند؛ اما متأسفانه اصل معدن را جزو دارایی های شرکت قلمداد کردند و آن را به مزایده گذاشتند که این مورد نیز خلاف بوده است.


ایراد دیگری که به این واگذاری بود، این است که دو معدنی که سنگ آهن مرکزی از آن بهره برداری می کند، متعلق به ایمیدرو است. از این رو سازمان خصوصی سازی نمی توانسته اصل معدن را واگذار کند براساس این گزارش گفتنی است، طی ماه اخیر با توجه به محرومیت منطقه بافق و عدم اقدامات توسعه ای و ایجاد زیرساخت، مردم و کارگران و حتی مسئولین استان به این واگذاری اعتراض داشتند.


حال آنکه نتیجه مزایده واگذاری بلوک 28.5 درصدی سهام این معدن در خبر آرشیوی:تاریخ 29 اردیبهشت ماه سال جاری اعلام شد و فولاد خوزستان به عنوان برنده تعیین گردید که طبق نظر نمایندگان مجلس این واگذاری به صورت موقت لغو گردید.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا