خبر آرشیوی:

 

 

خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۳

 

مکزیک به معدنکاری عناصر خاکی نادر روی آورد
یزدفردا"یزدفردا"گروه معادن >ساير حوزه ها - یزدفردا"گروه مکزیک که بزرگترین شرکت معدنی مکزیک است، در نظر دارد فعالیتش را به استخراج عناصر خاکی نادر توسعه دهد که اهمیت روزافزونی در صنایع مختلف دارند.
به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" ، این شرکت ممکن است فعالیتهایش را در ایالتهای سونورا و چیهواهوا آغاز کند که وجود ذخایر عناصر خاکی نادر قابل استخراج در آنجا ثابت شده است و پس از آن فعالیتش را به سوی جنوب به اوآکساکا و چیاپاس توسعه خواهد داد.

این معدنکار مکزیکی در فعالیتها و پروژه‌های اکتشاف مربوط به مس، مولیبدن، روی، نقره، طلا و سرب در مکزیک، پرو، شیلی، اکوادور، آرژانتین و آمریکا مشارکت داشته است.

 

خبر آرشیوی:تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۳

 

عضو خانه معدن ایران تاکید کرد:
ضرورت اکتشاف ذخایر کوچک و متوسط مقیاس مس

 

یزدفردا"یزدفردا"گروه معادن >مس - شرکت ملی صنایع مس ایران فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه اکتشاف ذخایر بزرگ‌ مقیاس مس در سطح کشور انجام می‌دهد البته باید ذخایر کوچک و متوسط مقیاس نیز تحت فعالیت‌های اکتشافی قرار گیرد.

 

به گزارش یزدفردا به نقل از معادن و صنايع معدني" ،‌ ناصر عابدیان عضو خانه معدن ایران با بیان این مطلب تصریح کرد: در حال حاضر بانی مشخصی برای اکتشاف ذخایر کوچک و متوسط مقیاس وجود ندارد این در حالی است که قابلیت‌های بالایی در این حوزه وجود دارد.

وی با اشاره به مواد معدنی همراه مس اظهار کرد: وجود عناصری همچون مولیبدن و طلا به همراه مس به توجیه‌پذیری اقتصادی ذخایر مس کمک می‌کند از اینرو با اصلاح و ارتقای سیستم‌های بهره‌‌برداری، ذخایر کوچک مقیاس مس، حوزه جذابی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی خواهد بود.

عابدیان با اشاره به ضرورت توسعه دانش فنی اکتشاف مس، افزود: باید دامنه اکتشاف ذخایر مس سراسر کشور باشد چراکه با اکتشاف سراسری ایران می‌تواند به جایگاه مهمی در حوزه ذخایر مس دست یابد.

وی افزود: اکتشاف ذخایر عمقی نیز باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. معدنکاران نباید به اکتشاف و بهره‌برداری ذخایر سطحی اکتفا کنند بلکه باید با بهره‌گیری از دانش روز، اکتشافات را به اعماق بیش از یک هزار متر سوق دهند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا