فرماندار یزد در جلسه شورای اداری شهرستان یزد با اشاره به برگزاری هم زمان دو انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سال جاری گفت: فرمانداری یزد در انتخابات مجلس خبرگان رهبری به عنوان مركز حوزه انتخابيه استان و در انتخابات مجلس شوراي اسلامي به عنوان مركز حوزه انتخابيه شهرستان هاي يزد و اشكذر مي باشد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری یزد، دومین جلسه شورای اداری شهرستان یزد با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرماندار، مشاور استاندار در امور روحانیون و رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری، اعضای شورای تأمین و شورای اداری شهرستان با محوریت تکریم و معارفه معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری در محل سالن ولایت فرمانداری یزد برگزار شد.

 " محمود شاکری شمسی " در این جلسه با تبریک توافق تاریخی ایران با کشورهای گروه 1+5 در رابطه با مباحث هسته ای کشورمان افزود: خوشبختانه با حمایت های بی نظیر مقام معظم رهبری، تدابیر ریاست جمهوري اسلامي ايران، دعاهای مردم به ویژه در شب های قدر و ایستادگی و صلابت تیم مذاکره کننده ی هسته ای کشورمان، جمهوری اسلامی ایران و کشورهای قدرتمند دنیا بعد از سال های مذاکره به یک جمع بندی و توافق بزرگ دست پیدا کردند.

فرماندار یزد اضافه کرد: در طول مسیر اجرایی این توافق باید بندهای آن مورد واکاوی و مواظبت مسئولین قرار گیرد، تا خدشه ای به آن وارد نشود.

وی همچنین افتخار آفرینی دانش آموزان یزدی در کنکور سراسری 94 را به جامعه فرهنگیان، مسئولین، خانواده های این عزیزان تبریک گفت و اعلام کرد: در کنکور سراسری سال جاری برای اولین بار پنج دانش آموز از شهرستان یزد در رشته های علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی موفق به کسب رتبه های تک رقمی شدند.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان یزد برگزاری همزمان دو انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را از مهمترین الویت کاری فرمانداری یزد در سال جاری بر شمرد و افزود: فرمانداری یزد در انتخابات مجلس خبرگان رهبری به عنوان مركز حوزه انتخابيه استان و در انتخابات مجلس شوراي اسلامي به عنوان مركز حوزه انتخابيه شهرستان هاي يزد و اشكذر مي باشد.

" شاکری شمسی " با بیان اینکه وزارت کشور مجری اصلی انتخابات در کشور می باشد خاطر نشان کرد: با توجه به قانون انتخابات کلیه دستگاه های اجرایی باید در صورت درخواست فرمانداري ، نیرو و امکانات خود را در اختیار فرمانداری برای برگزاری انتخابات قرار دهند.

فرماندار یزد با اعلام اینکه در شهرستان یزد به دنبال برگزاری انتخابات سالم، رقابتی با حضور حداکثری مردم هستیم تصریح کرد: انتخابات به عنوان يكي از عرصه هاي رسمي و قانوني است كه نشان دهنده حضور و مشاركت مردم در تصميم گيري هاست.

وی با اشاره به اينكه رعايت اصل بي طرفي توسط مدیر دستگاه های اجرایی و برگزار كنندگان انتخابات امري مهم و ضروري است اظهار داشت: براساس قوانین انتخابات استفاده از امکانات دولتی یا عمومی غیر دولتی توسط نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در فرآیند تبلیغات ممنوع می باشد.

" شاکری شمسی " در بخشی دیگر با تقدیر از تلاش های "مصطفی سالاری " در مدت تصدی مسئولیت معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری گفت: احاطه بسیار خوب بر وظایف اداری، ارتباط با مدیران دستگاه های مرتبط ، اقشار مختلف مردم، احزاب و گروه های سیاسی و پرسنل زیر مجموعه و سرعت عمل در پیگیری ها و اجرای مصوبات از ویژگی های ایشان می باشد.

فرماندار یزد با تأکید بر انتخاب فردی توانمند و آشنا با حوزه سیاسی و اجتماعی برای سمت معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری یزد تصریح کرد: اشرافیت بر مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان و تجربه فعالیت چندین ساله در فرمانداری از مهمترین دلایل انتخاب "محمد علی جعفری " به این سمت شد.

در این جلسه با اهداء لوح تقدیر از خدمات " مصطفی سالاری " در سمت معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری تقدیر و با حکم استاندار یزد " محمد علی جعفری " به عنوان معاون جدید فرمانداری یزد معرفی شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا