گروه تعزیه «راویان عطش» به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) به اجرای سه مجلس تعزیه در یزد می پردازد
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: گروه تعزیه خوانان «راویان عطش» یزد به مناسبت سالروز شهادت رئیس مکتب تشیع حضرت امام جعفر صادق(ع) از 17 تا 19 مرداد در حسینیه حضرت موسی بن جعفر(ع) آزادشهر مجالس تعزیه اجرا می کند.علی صندوق ساز سرپرست گروه تعزیه خوانان «راویان عطش» با بیان این که این گروه یکی از گروه های تعزیه ملی شهرستان یزد محسوب می شود، گفت: همه اعضا و تعزیه خوانان این گروه بومی هستند.
وی افزود: این گروه فعالیت خود را از سال گذشته آغاز نموده و با بهره گیری از نسخه های میرعزا و منابعی از دکتر جابر عناصری برای اجرای تعزیه ملی در یزد آماده شده است.
صندوق ساز با بیان این که مراحل تمرین، آماده سازی و هماهنگی گروه یک سال به طول انجامیده، پرورش استعدادهای هنری در عرصه تعزیه، رونق تعزیه ملی در استان و معرفی هر چه بیشتر این هنر آئینی را از اهداف تشکیل این گروه برشمرد.
وی ادامه داد: وقتی نمایش آئینی ـ اسلامی تعزیه در یزد جا افتاده و معرفی شود علاقه مندان و مخاطبان خاص خودش را هم پیدا می کند.سرپرست گروه تعزیه «راویان عطش» بر ضرورت انتقال این هنر آئینی و نمایشی به نسل های آینده تأکید کرد و گفت: باید با همکاری دستگاه های مرتبط در جهت حفظ و احیای این میراث معنوی گام برداشت.
وی با بیان به این که گروه های سنتی خوان، تعزیه را در استان زنده نگه داشته اند، خاطر نشان کرد: امیدواریم گروه های متعدد تعزیه ملی در استان شکل بگیرد تا در آینده، یزد هم در این عرصه حرفی برای گفتن داشته باشد.
به گفته وی گروه تعزیه «راویان عطش» در مدت سه شب به ترتیب تعزیه حر بن یزید ریاحی، تعزیه حضرت علی اکبر(ع) و تعزیه حضرت ابوالفضل العباس(ع) را اجرا می کند که هر کدام از آن ها بیش از دو ساعت طول می کشد.
این مجالس تعزیه از شنبه 17 تا 19 مرداد از ساعت 20:30 در حسینیه حضرت موسی بن جعفر(ع) واقع در فلکه سوم آزادشهر یزد اجرا می شود.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا