اولین جلسه احیای انجمن های میراث فرهنگی شهرستان مهریز با حضور صاحب نظران این حوزه برگزار شد:

به گزارش روابط عمومی، امور فرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهریز اظهار داشت: به منظور جلب حمایت مادی و معنوی دستگاه های اجرایی و تشریک مساعی همه جانبه علاقه مندان به فرهنگ و سبک زندگی ایرانی،حفظ و بهره گیری از آثار ارزشمند فرهنگی و تاریخی شهرستان و در راستای سیاستهای دولت تدبیر و امید و به استناد اساسنامه انجمن های میراث فرهنگی مصوب شورای سازمان میراث فرهنگی کشور، احیای انجمن های میراث فرهنگی از ضروریات می باشد.

محمدرضا فلاحتی عنوان کرد: این جلسه نیز با هدف لزوم تشکیل انجمن میراث فرهنگی شهرستان مهریز و در راستای حفظ و صیانت از میراث گذشتگان و نیز معرفی آثار تاریخی مهریز به بازدیدکنندگان بومی و غیربومی در محل فرمانداری برگزار شد.

وی خاطرنشان ساخت: پس از تشکیل انجمن و مشخص شدن اعضا، آنها باید در اجرای وظایف و اختیارات انجمن ها، مشارکت و همکاری لازم معمول نموده و در جهت تحقق اهداف انجمن در شهرستان اقدام نمایند.

حمایت از انجمن شهرستان، همکاری و تعامل کلیه ارگانها، فرهنگ سازی و حفظ آثار تاریخی، فرهنگی از طریق انجمن، حمایت از میراث معنوی و لزوم برپایی نمایشگاه و جشنواره های تاریخی ـ مذهبی از جمله مباحثی بود که در این جلسه مطرح شد و مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

گفتنی است چهار نفر از صاحبنظران و علاقه مندان به میراث فرهنگی با پیشنهاد مسئول میراث فرهنگی شهرستان معرفی و به تصویب اعضاء رسیدند. در پایان جلسه احکام اعضای جلسه از سوی فرماندار محترم مهریز به هر یک از اعضاء تقدیم گردید.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا