معاون وزیر و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از اعزام 17 نفر از تیم ملی مهارت کشورمان به چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت برزیل – 2015 مورخ 17 مرداد ماه سال جاری خبر داد.

   به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد به نقل از دکتر کورش پرند ، "این دوره از مسابقات جهانی مهارت در شهر سائو پائولو، کشور برزیل – 2015 برگزار می شود."

 وی با بیان اینکه چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت از 21تا 24 مرداد ماه امسال برگزار می شود افزود: 17 نفر از تیم اعزامی مهارت کشورمان برای شرکت در چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت در 11 رشته فردی و سه رشته تیمی  که شامل 16 نفر مرد 1 نفر زن به رقابت خواهند پرداخت.

دکتر کورش پرند عناوین رشته ها را مکاترونیک (تیمی دو نفره)، الکترونیک، رباتیک (تیمی دو نفره)، آکواترونیک (تیمی دو نفره)، تهویه و تبرید، جواهرسازی، فناوری اتومبیل، مدیریت شبکه، کاربرد IT در تجارت، طراحی صفحات وب، مهندسی طراحی مکانیک، تأسیسات الکتریکی، جوشکاری عنوان کرد.

وی افزود : تنها شرکت کننده زن از کشور ایران در رشته فناوری طراحی گرافیک این دوره از مسابقات جهانی می باشد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به اینکه مسابقات جهانی مهارت هر دو سال یکبار برگزار می شود، بیان داشت: برگزیدگان چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت از بین برگزیدگان چهاردهمین و پانزدهمین مسابقات ملی مهارت انتخاب شده اند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، ارتقاء جایگاه ایران در مسابقات جهانی مهارت، کسب تجربه های جهانی داوری مسابقات، تعمیم تجربیات و استاندارهای جهانی به بخشهای پژوهشی و آموزشی و ارتقاء کمی و کیفی در فرایند آموزشی را از اهداف  حضور در مسابقات جهانی مهارت  عنوان کرد.

 برگزاری اردوهای اماده سازی تیم ملی مهارت اعزامی به چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت – برزیل 2015

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص برگزاری اردوهای آماده سازی چهل و سومین مسابقات جهانی مهارت برزیل بیان داشت: این اردو ها با هدف آماده سازی نفرات برتر و برگزیده چهاردهمین و پانزدهمین مسابقات ملی مهارت و به  منظور حضور شایسته جوانان کشورمان در عرصه مسابقات جهانی مهارت برزیل  از  تاریخ 8-8-1393 آغاز  و در سه مرحله برگزار شده است که مرحله اول اردو های آماده سازی با حضور 120 نفر از منتخبین برگزار شد که در پایان دوره پس از برگزاری آزمون انتخابی در پایان آذرماه  39 نفر به اردوی آماده سازی مرحله دوم راه یافتند.

  وی افزود:  مرحله دوم  این اردو ها با حضور 39 نفر برگزیده مرحله نخست تا پایان دی ماه  برگزار شد که در پایان دوره، ضمن سنجش توانایی مهارتی برگزیدگان 19 نفر به عنوان برترین های این دوره انتخاب شدند و   پس از برگزاری  مرحله سوم  اردو ها و آزمون انتخابی در اسفند ماه 1393 برگزار شد که در نهایت پس از سنجش و ارزیابی مهارتی و روان شناسی شرکت کنندگان 17 نفر به عنوان برگزیدگان نهایی انتخاب شدند که این افراد تا زمان اعزام به مسابقات جهانی در اردو های آماده سازی نهایی به سر می برند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا