یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم به عاملان توزیع بازی های غیر مجاز از طریق اینترنت هشدار داد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا ()سرهنگ "علی موالی" با اشاره به افزایش اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در ایام تابستان گفت: در گذشته سپری کردن اوقات فراغت در ایام تابستان در رفتن به سینما و تلویزیون و سایر فعالیت های تفریحی خلاصه میشد اما رشد تکنولوژی موجب شده تا تجارت با صنعت بازی های رایانه ای نیز پیوند خورده و اوقات فراغت در عصر حاضر به صورت دیگری سپری شود.

وی افزود: امروزه تنوع بازی های رایانه ای به قدری بالا رفته است که حتی در گروه سنی بزرگسال نیز شاهد استفاده از این بازی ها هستیم.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان قم با بیان اینکه استفاده ی بیش از حد از بازی های رایانه ای به دلیل تمایل کمتر افراد به سمت ورزش و حرکات بدنی می تواند آسیب جسمانی ایجاد کند، اظهار داشت: در این میان، برخی از بازی هایی نیز هستند که به دلیل افزایش خشونت و سایر علل کارشناسی شده، غیر مجاز شناخته شده اند .

وی در ادامه بیان داشت: بررسی های این پلیس حاکی از این است که اوقات فراغت تابستانه موجب افزایش تب خرید و فروش این بازی ها در فضای مجازی شده است.

سرهنگ موالی در خاتمه با اشاره به اینکه خرید فروش بازی های رایانه ای غیر مجاز در فضای مجازی طبق قانون جرائم رایانه، جرم تلقی می شود به شهروندان توصیه کرد بر خرید و استفاده از بازی­های رایانه­ای به خصوص برای فرزندان خود نظارت کافی داشته باشند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا