یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"پلیس استان یزد : رئيس پليس فتا غرب استان يزد در رابطه با احتمال به سرقت رفتن اطلاعات شخصي هنگام استفاده از کدهاي QR هشدار داد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا" سرهنگ"حسين رضايي"در اين رابطه گفت:اين واقعيت که کدهاي QR با چشم غير مسلح قابل‌خواندن نيستند، احتمال متصل شدن به سايت‌هاي جعلي را افزايش مي‌دهد.

اين مقام انتظامي با بيان اينکه اين کدها مي‌توانند حاوي اطلاعاتي نظير آدرس اينترنتي، نام، نشاني، تلفن، متن دلخواه يا هر اطلاعات ديگري باشند افزود: در صورتي که اين کد حاوي نشاني اينترنتي خاصي باشد، پس از اسکن آن توسط گوشي هوشمند، اطلاعات آن رمزگشايي شده و صفحه مورد نظر باز مي‌شود که مي‌توان به سرعت به آنها دسترسي پيدا کرد.

وي افزود:بزهکاران از اين امکان، نهايت سوء استفاده را برده و کد فرعي را جايگزين کد اصلي نموده و طعمه هاي خود را به بازديد از سايت هاي جعلي هدايت کرده و در آنجا با قرار دادن ويروس و فايل هاي مخرب، باعث ايجاد مخاطرات مالي و افشاي اطلاعات براي اين افراد مي شود.

"رضايي"تشريح کرد:براي جلوگيري از بروز اينگونه مخاطرات احتمالي بايد از يک منبع معتبر اقدام به دانلود اپليکيشن بارکد خوان QR نموده و در صورت امکان و به‌ويژه در مکان‌هاي عمومي، کدهاي QR را بررسي نماييم تا از هرگونه تغيير و يا دست‌کاري احتمالي اطمينان حاصل کنيم و تا حد امکان اطلاعات مالي و شخصي خود را در سايت‌هايي که از اين طريق به آن‌ها متصل مي‌شويم وارد نکنيم.

اين مقام انتظامي در پايان از کاربران خواست:تا با حفظ هوشياري هنگام استفاده از اين کدها، مراقب باشند تا از سوء استفاده احتمالي بزهکارن مصون بمانند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا