یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"پلیس استان یزد : فرمانده انتظامي شهرستان يزد با بيان اينکه رعايت نکات ايمني، پليس را در پيشگيري از وقوع جرائم ياري مي کند، گفت: شهروندان،مسافران و مهمانان نوروزي هشدارهاي پليسي را جدي بگيرند.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"سرهنگ "يوسف سپهوند" در مصاحبه با خبرنگار  پليس به خانواده ها و شهروندان توصيه کرد:

-هنگام مسافرت منزل را به فاميل، دوستان و آشنايان بسپاريد و بخواهيد که مراقب منزل شما باشند،راههاي احتمالي ورود به منزل خود را شناسايي و تا حد امکان براي پيشگيري از سرقت برنامه‌ريزي کنيد. ( نصب حفاظ ، استفاده از قفل و ساير تجهيزات ايمني ).

-در طول سفر و مراجعه به مراکز رفاهي و تفريحي ، اتومبيل خود را در محل امن و تا حد امکان در پارکينگ‌هاي مطمئن پارک نمائيد وتحت هيچ شرايطي با اطمينان به اينکه فرزند خردسال يا کودک شما در خودرو حضور دارد خودرو را رها نکنيد. 

- از سبقت و سرعت غير مجاز بپرهيزيد زيرا منجر به توقيف گواهينامه ، توقف خودرو در پارکينگ و ممانعت از ادامه سفر توسط پليس خواهد شد.

وي با اشاره به اينکه درصد بالايي از حوادث جاده‌اي منجر به فوت به دليل سه عامل سرعت غير مجاز ، سبقت غير مجاز و عدم رعايت فاصله مناسب با خودروي جلويي است افزود: به هشدارهاي پليس راه ، ماموران راهنمايي و رانندگي و همياران پليس که همان فرزندان عزيز شما هستند توجه کنيد.

وي تاکيد کرد:چنانچه حين اقامت و گردش در شهرستان با مزاحمتي از سوي افراد هنجارشکن مواجه شديد، حتي المقدور از درگيري پرهيز و سريعا با پليس 110 تماس حاصل نماييد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا