افزایش سرانه مصرف ماهی به 7.5 کیلوگرم در سال

مدیر شیلات و آبزیان استان گفت فرهنگ سازی و افزایش آگاهي مردم از اهميت استفاده از گوشت سفيد در زندگي روزمره و خواص انكار ناپذير گوشت ماهي در خصوص جلوگيري از بروز بيماريهاي قلبي-  عروقي  افزايش مصرف ماهي را در استان در پي داشته به نحوی که افزايش سرانه مصرف از 1.5 كيلوگرم در سال 1375 به 7.5 كيلوگرم در سال 1394 دليلي بر اين مدعاست. هرچند اين ميزان از متوسط كشوري پايين تر بوده و لزوم فرهنگ سازي همچنان احساس مي شود.

محمد مهدی شطرنجی گفت این مدیریت متولي هدايت كشاورزان و آبزي پروران در جهت سرمايه گذاري مطلوب به منظورانجام فعاليتهاي شيلاتي توام با كشاورزي است. هرچند در اين خصوص تشكلهاي آبزي پروري و بخشهاي خصوصي مورد تاييد اين مديريت نيز ميتوانند راهگشاي پرورش دهندگان در عرصه هاي مختلف باشند.

مدير امور شيلات و آبزيان استان يزد در رابطه با مشکلات شیلات گفت شايد بتوان مهم ترين عامل محدود كننده فعاليتهاي شيلاتي در استان را كمبود منابع آبي و كاهش سطح سفره هاي آب زير زميني عنوان نمود و گفت خوشبختانه علم شيلات و آبزي پروري با ارئه راهكارهاي نوين پرورش ماهي در اين جهت گام برداشته و امكان پرورش ماهي با حداقل مصرف آب را ممكن مي سازد. بنابراين صنعتي نمودن آبزي پروري استان در سالهاي آتي هم مشكلات بهره برداري از منابع آبي را مرتفع مي نمايد هم نياز مردم را در جهت دسترسي به اين غذاي سلامتي برآورده مي سازد.

شطرنجی تعداد مجوزهاي صادر شده در خصوص فعاليت هاي شيلاتي تا كنون را  بالغ بر 750 مورد اعلام کرد و گفت این مجوز ها  شامل پرورش ماهيان سردابي، گرمابي، خاوياري و ماهيان زينتي مي باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا