برنامه های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد در سال 1394 به مناسبت بزرگداشت 6 مرداد ماه؛ روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای تشریح شد.

برنامه های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد در سال 1394 به مناسبت بزرگداشت 6 مرداد ماه؛ روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای تشریح شد.

     به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد، حبیب ا...کارگر، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد بمناسبت هفته بزرگداشت 6 مرداد ماه؛ روز ملي كارآفريني و آموزش هاي فني و حرفه اي ، به تبیین برنامه هاي هفته مهارت، مهم ترین برنامه سند تحول مهارت سازمان اموزش فنی و حرفه ای کشور در سال 94 پرداخت.

وی با اشاره به هفته ملی مهارت که از سوم تا نهم مرداد ماه به عنوان هفته مهارت نام گذاری شده است، بیان داشت: در آستانه هفته مهارت امسال برنامه های متنوعی از سوی اداره کل  آموزش فنی و حرفه ای استان یزد در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد:روزهای هفته مهارت به ترتیب روز نخست به نام مردم، امام، رهبری و شهدا، روز دوم مربی، نخبگان مهارتی، اشتغال پایدار، روز سوم زنان، مهارت و تدبیر، تعالی سبک زندگی، روز چهارم که همزمان با روز ملی مهارت است کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای، روز پنجم توسعه بخش خصوصی، اقتدار ملی، توسعه پایدار، روز ششم دانشگاه، صنعت، افزایش توان ملی و روز هفتم به نام عدالت آموزشی، امید و مهارت، افق چشم انداز 1404 نامگذاری شده است.

کارگر در ادامه گفت : این اداره کل در نظر دارد با همکاری دستگاههای همکار بتواند گوشه ای از توانمندیهای آموزشهای مهارتی در استان در دو بخش دولتی و خصوصی و به تبع آن نقش آموزشهای فنی و حرفه ای دراشتغال استان و توسعه پایدار را با برپایی نمایشگاه در سطح استان به ورصه نمایش بگذارد .

وی تجلیل از پیشکسوتان و بازنشستگان عرصه مهارت اموزی ،دیدار با نماینده ولی فقیه وامام جمعه شهرستان یزد،دیدار با نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی،افتتاح شرکت تعاونی مصرف کارکنان اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان یزد،برگزاری کنفرانس خبری با حضور دستگاههای همکار اعم از :اداره کل زتدانها،اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره کل بهزیستی استان ،افتتاح مرکز دو منظوره شماره 15 بهاباد وحضور دسته جمعی درمیعاد گاه نماز جمعه را از دیگر برنامه های هفته ملی مهارت عنوان کرد .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان همچنین در تشریح برنامه های هفته مهارت در استان گفت : یکی از از عمده برنامه های این اداره کل در سراسر استان طرح بازدید همگانی از مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان در طول هفته مهارت خواهد بود که با فراهم شدن این امکان فرصت مناسبی برای عمومی اقشار جامعه در جهت آشنایی با نحوه ارائه آموزشهای فنی و حرفه ای فراهم خواهد شد.

وی در ادامه گفت : برگزاری گذرهای مهارتی در استان یکی دیگر از ابتکارات این اداره کل بوده که خانواده های محترم و عموم اقشار مختلف جامعه با حضور در کارگاههای آموزشی کوتاه مدت و یا به اصطلاح آموزشهای کپسولی با مهارتهای متنوع آموزشی آشنا شده و نگرش جدیدی برای آنها ایجاد خواهد نمود.

کارگر گفت : ارائه توانمندی های آموزشی در حوزه بخش خصوصی و بازوی غیر دولتی این سازمان با هدف تقویت این بخش بوده و رویدادهای خوبی که در این حوزه صورت می پذیرد در قالب نمایشگاه توامندی ارائه خواهد شد.

وی در پایان  از عموم ملت شریف استان خواست با حضور در این ویژه برنامه ها با آموزشهای فنی و حرفه ای آشنا شده و سعی در کسب مهارتهای مورد نیاز خود و جامعه نمایند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا