مديركل روابط عمومي استانداري يزد ضمن تشريح وظايف روابط عمومي ها گفت: روابط عمومي ها داراي وظايف متعددي در حوزه هاي مختلف هستند اما اصحاب رسانه تنها به وظيفه اطلاع رساني توجه دارند و اين نگاه و نقد تك بعدي به روابط عمومي ها منصفانه نيست.

به گزارش اداره كل روابط عمومي استانداري يزد" داود پاك طينت" روز دوشنبه 5 مرداد94 در نشست هم انديشي روابط عمومي هاي فرمانداري هاي استان كه در سالن شهيد موحدين استانداري برگزار شد با اشاره به 17 مرداد "روزخبرنگار" گفت: روابط عمومي ها و خبرنگاران به نحوي مكمل يكديگر هستند و ذات كارشان به گونه اي است كه بايد ارتباط مستمر و تنگاتنگي با هم داشته باشند.
مديركل روابط عمومي استانداري، شرط لازم براي نقد يك مجموعه را داشتن آگاهي و اطلاعات كافي از شرح وظايف، اختيارات و امكانات يك مجموعه دانست و افزود: روابط عمومي ها داراي وظايف متعددي از جمله تبليغات، تشريفات، سمعي و بصري، تكريم ارباب رجوع، تحليل محتوا، افكار سنجي و نظر سنجي، ارتباطات مردمي، اطلاع رساني و انتشارات هستند و سنجش توانايي يا عدم توانايي يك روابط عمومي وقتي درست است كه عملكرد آن روابط عمومي در همه اين وظايف سنجيده شود.
دبير شوراي اطلاع رساني استان خبرنگاران و اصحاب رسانه را همكاران روابط عمومي ها در عرصه اطلاع رساني دانست و گفت: اطلاع رساني يكي از وظايف مهم روابط عمومي است ولي همه وظيفه روابط عمومي، اطلاع رساني نيست و قضاوت در مورد عملكرد يك روابط عمومي به صرف سنجش شاخص نحوه اطلاع رساني توسط آن روابط عمومي، در واقع يك نقد و نگاه تك بعدي به روابط عمومي ها است و اين نگاه و شيوه نقادي منصفانه نيست.
پاك طينت ضمن توصيه به روابط عمومي ها در معرفي شرح وظايف خود براي جامعه گفت: نگاه تك بعدي برخي از رسانه ها به روابط عمومي ها و سنجش آن ها به صرف عملكردشان در حوزه اطلاع رساني، موجب غفلت روابط عمومي ها از ساير وظايف خود مي شود.
وي تاكيد كرد: اگر اصحاب رسانه توجه جامعي به همه شرح وظايف روابط عمومي ها داشته باشند در قضاوت آن ها نسبت به روابط عمومي ها تاثير مثبت مي گذارد و موجبات رشد همه جانبه روابط عمومي ها را ايجاد مي كند.


دستاوردهاي موفقيت در مذاكرات هسته اي براي مردم تبيين شود


مديركل روابط عمومي استانداري يزد ضمن تبريك به نتيجه رسيدن مذاكرات هسته اي گفت: خوشبختانه به لطف خدا تلاش دو ساله دولت تدبير و اميد در حوزه مذاكرات هسته اي به نتيجه رسيد كه حمايت هاي رهبر فرزانه انقلاب، راهنمايي هاي رئيس محترم جمهور، در كنار درايت و تجربه تيم مذاكره كننده هسته اي و استقامت ملت، از عوامل مهم پيروزي توافق هسته اي هستند و شايسته است دستاوردهاي دولت تدبير و اميد در دو سال گذشته به ويژه در رابطه با به نتيجه رسيدن مذاكرات هسته اي به صورت شفاف به اطلاع مردم برسد.


اصل برگزاري انتخابات از افتخارات نظام است


"پاك طينت" در بخشي از سخنان خود، اصل برگزاري انتخابات در نظام جمهوري اسلامي ايران را يك افتخار دانست و اظهار داشت: نظام به جايگاه مردم در تصميم گيري هاي كلان كشور نگاه ويژه اي داشته و دارد و اين حق رأي در كشور ما نعمت بزرگي است كه بايد قدر آن را بدانيم، زيرا رأي دادن در برخي از كشورهاي همسايه ايران و منطقه براي مردم يك رويا و براي روشنفكران آن كشورها يك آرزو محسوب مي گردد.
وي ادامه داد: بايد اين نعمت براي مردم و به ويژه نسل جوان بازشناسي شود و به سادگي از اصل انتخابات و حق رأي داشتن مردم عبور نكنيم.
دبير شوراي هماهنگي روابط عمومي هاي استان با بيان اينكه در سالجاري براي برگزاري انتخابات پنجمين دوره مجلس خبرگان رهبري و دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي وظيفه سنگيني برعهده داريم افزود: وظيفه داريم زمينه مشاركت و حضور حداكثري مردم را در انتخابات فراهم كنيم و براي حضور حداكثري مردم در انتخابات ايجاد انگيزه نماييم.
وي يادآور شد: هرچه تعداد آراء مردم در صندوق هاي رأي بيشتر باشد پشتوانه اي براي نظام و دولت است و از طرفي افزايش ميانگين آراي ملت، نسبت به دوره هاي قبل مي تواند براي دولت تدبير و اميد نيز افتخار محسوب گردد.
در ادامه اين نشست مسئولين روابط عمومي هاي فرمانداري هاي استان به بيان ديدگاه ها و نظرات خود در رابطه با برنامه هاي "روز خبرنگار"،"هفته دولت" و برگزاري باشكوه انتخابات در سالجاري پرداختند.
گفتني است در پايان اين نشست از مسئولين روابط عمومي هاي شهرستان هاي مهريز، بهاباد و بافق به عنوان روابط عمومي هاي برتر در هفته "ارتباطات و روابط عمومي" با اهداي لوح تقدير تجليل شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا