مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد بر استفاده از تمامی ظرفیت ها برای توسعه ورزش در شهرستان ها تاکید کرد و گفت : توجه به ورزش شهرستان ها از اولویت های کاری است زیرا بسیاری از ورزشکاران شاخص و قهرمان استان از شهرستان ها و حتی روستاهای دوردست برخاسته اند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان یزد ، نشست هم اندیشی روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها با حضور مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان ، ابوالفضل کارگر معاون توسعه ورزش ، هدایت شرف الدینی معاون توسعه منابع و پشتیبانی ، سید احمد هاشمی رئیس گروه توسعه ورزش حرفه ای و قهرمانی ، آزاده دهقان مسئول گروه توسعه ورزش بانوان و رضا نارگانی مسئول روابط عمومی این اداره کل برگزار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان در این نشست گفت: با توجه به توانایی های بالای ورزشکاران شهرستانی در رشته های مختلف و به منظور حضور پررنگ ورزش استان در میادین ملی و بین المللی، شرایط لازم برای رشد و توسعه ورزش در شهرستان ها در سال ۹۴ بیش از پیش فراهم خواهد شد.

مسعود شریعتی اظهار داشت: بدون توجه به شهرستان ها نمی توان انتظار پیشرفت ورزش استان را داشت براین اساس توجه به ورزش شهرستان ها از اولویت های کاری این اداره کل به شمار می رود که روسای شهرستان ها نیز باید با یک برنامه ریزی خوب در فعال کردن رشته های مختلف اهتمام ورزند.

وی توجه به ورزش همگانی و پایه ، رشته های مدال آور و قهرمانی و استعداد یابی  را از دیگر برنامه های اداره کل ورزش و جوانان برشمرد و ادامه داد: دراین راه با استفاده از ظرفیت های شورای ورزش استان،  نظرات کارشناسی شورای راهبردی ورزش و همچنین کار گروه  تخصصی ورزش،  اهداف را به پیش خواهیم برد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد در ادامه تصریح کرد : ورزش همگانی پیش‌زمینه توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای است و همه مردم از اهمیت بالای این ورزش اطلاع دارند که  پرورش ورزشکاران بزرگ و قهرمان از ورزش همگانی شروع می شود.

شریعتی خاطرنشان کرد: براین اساس باید فرهنگ ورزش کردن در جامعه نهادینه و اصل توسعه ورزش همگانی با جدیت بیشتری دنبال شود تا شاهد جامعه ای سالم ، پویا و شاداب و به دور از هرگونه معضلات باشیم.

در ادامه این نشست ابوالفضل کارگر معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان یزد گفت: ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها در حفظ و ارتقاء جایگاه ورزش و نیازهای جوانان نقش اساسی داشته و ورزش شهرستان‌ها نقش تعیین کننده در جایگاه ورزش این استان در کشور دارد.

وی ادامه داد: باید با تقویت هیات های ورزشی شهرستان ها که بازوان توانمند ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها هستند، رشته های ورزش را در دو بخش همگانی و قهرمانی گسترش داد.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا