انتقادات مطرح شده درباره زمان ارائه متن ترجمه شده برجام به مجلس شورای اسلامی که منجر به اختلاف نظراتی در جلسه امروز مجلس شده بود واکنش لاریجانی را برانگیخت
 
به گزارش جام جم، علی لاریجانی که اداره نیمه دوم جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به تذکر محمدرضا تابش نماینده طیف اصلاح طلب که تاکید داشت عده ای شمشیر خود را از رو بسته اند و در هر جلسه علنی اجازه پیدا می کنند نظرات و مکنونات قلبی خود را مطرح کنند، گفت: نمایندگان می توانند موافق یا مخالف باشند اما باید رعایت شود که این نظرات تبدیل به اختلاف درونی نشود

محمدرضا تابش در تذکر خود خطاب به علی لاریجانی گفته بود: منتقدان هسته ای که در اقلیت هستند برای طرفداران خود که آنها نیز در اقلیت هستند توافق را محکوم و منکوب می کنند.آنها به نمایندگان توهین می کنند و حتی به شخص شما هم توهین کردند لااقل شما هم به ما اجازه به دهید که سخنان خود را مطرح کنیم.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر و سایر اتفاقات امروز در صحن علنی مجلس افزود: برخی گفتند متنی که داده شده با تاخیر است و ممکن است حتی در متن دست برده شده باشد که ما می گوییم این امر سوءظن است چرا که مجلس اصرار کرد وزیر نظر خود را بدهد تا متن کامل نوشته شود.

وی با اشاره به اینکه متن برجام که دیروز به مجلس داده شد، ایراد ترجمه ای داشته، گفت: دلیلی ندارد که راجع به این امر سوءظنی وجود داشته باشد البته در فضای فعلی هر کسی می تواند حرف خود را بزند و من ایرادی نمی بینم که آقای کوچک زاده هم بلند حرف بزند و صحبت کند اما منظور حرف ایشان از اینکه گفتند مجلس سلطنت مآبانه است را متوجه نمی شوم.

رئیس مجلس گفت: یکی گفته بود لاریجای نمی گذارد مسائل هسته ای مطرح شود چون هاشمی و روحانی لاریجانی را رئیس مجلس کردند آیا این صحبت توهین به نمایندگان نیست؟ حالا ممکن است شما رای نداده باشید اما چه دلیلی دارد که این حرف ها گفته شود.

لاریجانی در پاسخ به این اظهار نظر که گفته اند "سگ مشایی و احمدی نژاد بر لاریجانی شرف دارد" افزود: من که اشهد خود را گفته ام چطور می شود سگ بر مسلمانی شرف داشته باشد این روش اظهارنظرها درست نیست.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه آنچه مصلحت و باعث شرف مجلس است، باید مطرح شود، گفت: آنچه مجلس تصمیم می گیرد موظفیم از آن حمایت کنیم.

رئیس مجلس تاکید کرد: در بررسی مسائل مهم و اساسی باید رعایت کنیم که شکاف بلاوجه در کشور ایجاد نشود و اخلاقی عمل کنیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا