بخشدار زارچ گفت: دولت زمينه هاي لازم براي اجراي طرح هاي مشاركتي مردم در راه اندازي واحدهاي توليدي در روستاهاي و مناطق كمتر توسعه يافته را فراهم كرده است.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، " امير صادقي مقدم " در اين خصوص با بيان اينكه ايجاد كسب و كار مناسب و ثابت در روستاها علاوه بر استفاده از قابليت هاي موجود در اين مناطق، تأثير بسزايي را در تأمين امنيت اجتماعي و كاهش پديده مهاجرت روستائيان به شهر را دارد اظهار داشت: خوشبختانه دولت در چند ماه اخير ساز و كارهاي لازم را براي اجراي طرح هاي مشاركتي مردم در راه اندازي واحدهاي توليدي در روستاها و مناطق كمتر توسعه يافته فراهم نموده است.

بخشدار زارچ با تأكيد به اينكه توسعه پايدار روستاها در گرو توسعه همه جانبه آن در بخش هاي اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و ... است افزود: اقتصاد و مشاغل موجود در مناطق روستایی و عشایری غالباً سنتی و کیفیت اشتغال پایین می باشد و این در حالی است که فرصت اشتغال در مناطق روستایی و عشایری بسیار بالا و امکان توسعه شغل فراهم است.

وي از اجراي اين طرح در روستاهاي بخش زارچ خبر داد و تصريح كرد: اشتغال‌زایی، افزایش توان اقتصادی مردم و بهبود معیشت زندگی آنان و کمک به فعال‌سازی اقتصادی و خروج از رکود اقتصادی از دیگر اهداف این طرح است.

" صادقي مقدم " همچنين خاطرنشان ساخت: طرح مشاركت مردم در راه اندازي واحدهاي توليدي مستقر در روستاها و مناطق كمتر توسعه يافته، کارآفرینی جمعی روستائیان را نيز در دستور کار خود قرار داده است.

بخشدار زارچ شرایط و ضوابط اعطاء تسهیلات به طرح‌های مشارکتی که حداقل ۲۰۰ عضو، متقاضی اجرای آن باید باشند با نرخ سود تسهیلات ۳ درصد، حداقل میزان سرمایه گذاری ۴ میلیارد ریال، سهم آورده متقاضی ۲۰ درصد از سرمایه گذاری، سقف تسهیلات در طرح های مشارکتی متناسب با سهم آورده و بدون سقف بیان کرد.

وی با اشاره به شرایط و ضوابط اعطاء تسهیلات به طرح های غیر مشارکتی، گفت: نرخ سود تسهیلات ۱۰ درصد، حداقل میزان سرمایه گذاری ۲ میلیارد ریال، سهم آورده متقاضی ۲۵ درصد سرمایه گذاری از جمله مراحل انجام كار  است.

بخشدار زارچ در پايان افزود: سرمايه گذاران علاقه مند به بهره مندي از اين امتيازات مي توانند در صورت داشتن شرايط لازم، نسبت به ارائه طرح هاي خود به بخشداري زارچ، تا پس از بررسي در اسرع وقت اقدام لازم صورت پذيرد.  

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا