مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد روز گذشته در جلسه شورای راهبری خوشه طلای استان یزد گفت: افزون بر 95 درصد واحدهای صنعتی و تولیدی این استان را صنایع کوچک و متوسط به خود اختصاص داده اند.

"سید مسعود عظیمی" به مناسبت فرا رسیدن روز حمایت از صنایع کوچک (21 مرداد ) تعداد واحدهای به بهره برداری رسیده در شهرک صنعتی استان را 942 مورد اعلام و اظهار کرد: حدود 22 هزار نفر در این واحدها مشغول بکار هستند.
وی با بیان اینکه صنایع کوچک در توسعه صنعتی کشور تاثیر بسزایی دارد گفت: صنایع کوچک تکمیل کننده زنجیره ارزش صنایع بزرگ هستند و توجه و حمایت از این صنایع می تواند در ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی و صنعتی هر جامعه ای تاثیر گذار باشد.
عظیمی با اشاره به برخی از مشکلاتی که طی سنوات گذشته این صنایع با آن روبرو بودند گفت: کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، عدم تامین مواد اولیه، عدم دسترسی به تکنولوژی روز، ضعف در مدیریت سنتی، عدم دسترسی به بازارهای صادراتی را از جمله عواملی دانست که موجب شده است صنایع کوچک با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم کنند.
وی با اشاره به فعالیت های این شرکت برای حمایت از صنایع کوچک گفت: شرکت شهرکهای صنعتی استان در راستای وظایف و سیاستهای تعریف شده اقدامات و فعالیت های گسترده ای نظیر ایجاد امکانات زیربنایی و زیرساختی برای سرمایه گذاری، آموزش صنعتگران در زمینه های مهارتی و مدیریتی، بازدید از نمایشگاه های خارجی و داخلی در راستای توسعه بازار صنایع، ایجاد خوشه های کسب و کار، اعطای تسهیلات مالی و .... را برنامه ریزی و اجرایی می کند.
وی اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید با پیگیریهای سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران تسهیلات مناسبی برای صنعتگران و کارآفرینان صنایع کوچک در نظر گرفته شده است که امیدواریم با حمایت های این شرکت بخشی از مشکلات واحدهای صنعتی کوچک مرتفع شود.
رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان یزد اظهار کرد: هم اکنون 31 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب در استان وجود دارد که از این تعداد 13 شهرک صنعتی مصوب، 1 منطقه ویژه اقتصادی و 17 ناحیه صنعتی در زمینه های شیمیایی، نساجی، فلزی، غذایی، کانی غیرفلزی، سلولزی، برق و الکترونیک فعالیت می کنند.
عظیمی یاد آور شد: صنایع کوچک به واحدهای صنعتی اطلاق می شود که تعداد شاغلان آن کمتر از 50 نفر نیروی انسانی باشد.
وسعت شهرکها و نواحی صنعتی استان یزد هم اکنون 6 هزار و 622 هکتار است و 21 مرداد از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان "روز حمایت از صنایع کوچک" نامگذاری شده است.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا