به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق ؛ شوراي ساماندهي امور سالمندان شهرستان بافق با حضور فرماندار بافق ، معاون توانبخشي اداره كل بهزيستي استان يزد ، معاون فرماندار و جمعي از مسئولان اين شهرستان برگزار شد.

معاون توانبخشی اداره كل بهزیستی استان یزد با بیان اینکه در حال حاضر7.6 درصد از جمعیت كشور را سالمندان تشکیل می دهند گفت: نرخ جمعيت سالمندان در استان يزد به 7.8 درصد ميرسد.

محمدحسین غنیمت با اشاره به اینکه طبق آمار اعلام شده جمعیت سالمند در استان رو به افزایش است افزود: بهزیستی و سایر سازمان های مرتبط باید خدمات لازم به سالمندان در زمینه های مختلف را ارئه دهند.

معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی نیز در این جلسه از مشاركت سالمندان در امورات اجتماعي سخن گفت و تصريح كرد : به منظور حفظ شان و مقام سالمند در جامعه بايد زير ساختهاي حضور اين قشر را در خانواده و جامعه گسترش داد تا ضمن تكريم ، جايگاه اين بزرگواران حفظ شود.

فرماندار بافق در ادامه اين نشست با اشاره به این که جمعیت سالمندان در کشور روند رو به رشدی دارد گفت : با خرد جمعی وهمکاری دستگاه های اجرایی ذیربط و برنامه ریزی دقیق می توان حرمت و جایگاه سالمندان را حفظ کرد.

سيد مهدي طلايي مقدم به اهداف شوراي ساماندهي امور سالمندان اشاره كرد و گفت : حساس کردن جامعه نسبت به بحث سالمندان و پیش بینی نیازهای اساسی آنها و ارائه خدمات رفاهی از جمله بهداشتی، درمانی، فرهنگی و اجتماعی مطلوب به سالمندان با حفظ احترام و کرامت آنها از اهداف این شورا می باشد.

وي در پايان بر حل مسائل و مشکلات این قشر با استفاده از تمام ظرفیت ها تاکید کرد و اظهار داشت : تمام دستگاههاي اجرايي مي بايست در سطح شهرو روستاهاي بخش مركزي بر مناسب سازي اماكن ، ادارات ، فروشگاهها اقدام و در پروژه هاي در دست اقدام ويژه سالمندان و معلولان موارد مناسب سازي را رعايت نمايند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا