در دیدار مدیر عامل شرکت آهن و فولاد ارفع ,شرکت آسفالت طوس

پیرو جلسه اواخر تیرماه نمایندگان کارگری مجتمع گندله سازی با نماینده مردم اردکان در محل دفتر وی و بررسی و مسائل و درخواست های مطرح شده، و بنا به تاکید "محمدرضا تابش"، جلسه ای نیز با حضور جمعی از مدیران صنایع و نمایندگان کارگری و فرماندار اردکان برگزار شد و نهایتا این جلسه نیز برای جمع بندی مسائل و رسیدگی به خواست های قشرشریف کارگران، در تهران تشکیل و تصمیماتی اتخاذ شد

نماینده مردم اردکان در خانه ملت در دیدار مدیر عامل شرکت آهن و فولاد ارفع بر لزوم  رعایت صداقت و درستکاری در سلسله مراتب کاری و توجه به شایسته سالاری در امور و تقویت حضور نیروهای محلی در سمت های مدیریتی تاکید کرد و گفت: مسائل و مشکلات کارگران این مجموعه از جمله پیاده کردن طرح طبقه بندی مشاغل منطبق بر استانداردها، ترمیم حقوق و مزایای کارکنان با توجه به عرف و قانون و پرداختی شرکت های مشابه و لزوم توجه به خواست کارگران در ارائه خدمات رفاهی در کنار توجه به مسائل زیست محیطی و مشارکت مؤثر در پروژه های رفاهی عام نظیر ساخت مجتمع خدماتی، فرهنگی و ورزشی در شهر مورد نظر و عمل قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آهن و فولاد ارفع در این دیدار به ارائه گزارشی از وضعیت پروژه ها ، تشریح وضعیت حاکم بر صنعت فولاد کشور پرداخت و گفت: تلاش برای رسیدن به ظرفیت اسمی تولید طی 4 تا 5 سال میسر می شود و در این دوره باید مهارت ها افزایش یابد، مشکلات و تنگناها مرتفع گردد و معمولا صاحبان سهام هم در این دوران توقع سود ندارند که امیدوارم کارگران هم توجه لازم را داشته باشند تا انشاءا... همه امور در روند و سیر صحیحی قرار بگیرد و مطالبات آنها نیز برآورده گردد.

" علیرضا خیاط" گفت:  علیرغم آنکه 700 میلیارد تومان بدهی بانکی داریم اما نگذاشته ایم این مساله به معیشت و اقتصاد شاغلین ضرر و زیانی برساند.

وی با تاکید و قول مساعد بر توجه بیشتر این شرکت به مسائل مطرح شده از طرف نماینده مردم اردکان گفت: در ساخت مجتمع فرهنگی، هنری ، ورزشی مشارکت فعال خواهیم داشت و اقدامات رفاهی را مطابق نیاز و خواست کارگران سامان میدهیم.

همچنین منتخب مردم اردکان  در دیدار مدیرعامل شرکت آسفالت طوس؛ بهره بردار پروژه های معدنی و فولادی این شهرستان با تشکر از مجموعه اقدامات سرمایه گذاران، کارآفرینان، مدیران، مجریان و پیمانکارانی که پروژه های تولیدی و صنعتی اردکان را در کمترین زمان ممکن و با تلاش برای رعایت حداکثر ضوابط فنی به بهره برداری رسانده اند گفت: جای خرسندی است علیرغم شرایط تحریم و تنگناهای اقتصادی کشور و مواجه بودن با محدودیت های مالی و کمبود نقدینگی نسبت به پرداخت حق و حقوق کارگران در موعد مقرر سعی وافری شده است.

"محمدرضا تابش" با تاکید بر اینکه نیروی انسانی روح سازندگی و تلاش را در کالبد صنعت می دمد تصریح کرد: حفظ کرامت و حرمت مجموعه کارکنان، تامین نیازهای معیشتی آنها، رعایت محیط مطلوب کار هم از نظر فنی و هم از نظر زیست محیطی و بهداشتی، انتظار بجایی است که انشاءا... سرلوحه اقدامات همه دست اندرکاران امر قرار گیرد.

وی اهتمام جدی مدیران صنایع به مسائل آموزشی و تشکیل جلسات برای پاسخگویی به ابهامات و رفع مشکلات نیروی های تحت مدیریت خود را یادآور و عنوان داشت: طرح طبقه بندی مشاغل و ترمیم حقوق و دستمزد کارگران منطبق بر ضوابط و استانداردها و عرف رایج و پرداختی در واحدهای مشابه ملاک عمل قرار گیرد و تسهیلات رفاهی کارکنان نیز به نحو شایسته فراهم آید.

منتخب مردم اردکان همچنین بر انجام وظایف و تعهدات اجتماعی صنایع تاکید نمود و اضافه کرد: مشارکت در ساخت مجموعه فرهنگی، هنری و رفاهی که بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود و برنامه ریزی و اقدام برای ساخت واحدهای مسکونی و اقامتگاه ها جهت اسکان مدنظر قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آسفالت طوس نیز در این دیدار ضمن تشکر از حمایت های نماینده مردم اردکان در استقرار صنایع که باعث ایجاد مجموعه ای بی بدیل در اردکان  شده است گفت: به تامین حقوق و مزایا و حفظ شئونات کارگران و رعایت ضوابط زیست محیطی متعهد و تلاش بیشتری به این مسائل خواهیم داشت.

"علی ناظران" با تصریح بر اینکه طرح طبقه بندی مشاغل و پرداختها منطبق بر معیارها و عرف حاکم را انجام می دهیم گفت: در پروژه های خدماتی و رفاهی مشارکت می کنیم و واسپاری مسئولیت ها بر اساس شایستگی و در اولویت قرار دادن نیروهای محلی واجد شراط برای مسئولیت پذیری را مد نظر خواهیم داشت.

وی گفت: درخواستی نیز داریم که مجموعه کارکنان نیز با توجه به وضعیت کشور، موقعیت ما را درک کنند و با تعامل کار را به پیش ببریم تا انشالله بر مشکلات فائق آئیم

لازم به توضیح است پیرو جلسه اواخر تیرماه نمایندگان کارگری مجتمع گندله سازی با نماینده مردم اردکان در محل دفتر وی و بررسی و مسائل و درخواست های مطرح شده، و بنا به تاکید "محمدرضا تابش"، جلسه ای نیز با حضور جمعی از مدیران صنایع و نمایندگان کارگری و فرماندار اردکان برگزار شد و نهایتا این جلسه نیز برای جمع بندی مسائل و رسیدگی به خواست های قشرشریف کارگران، در تهران تشکیل و تصمیماتی اتخاذ شد.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا