فرماندار يزد در مراسم كلنگ زني مدرسه خيري " حاج محمد طيب " با اشاره به سياست هاي دولت تدبير و اميد مبني بر واگذاري پروژه هاي نيمه تمام به خيرين و بخش خصوصي گفت: خوشبختانه بخشنامه اي به منظور واگذاري پروژه هاي نيمه تمام با پيشرفت فيزيكي 70 درصد به بالا به خيرين به منظور تكميل و بهره برداري آن با نام خود ارسال شده است.

به گزارش روابط عمومي فرمانداري يزد، كلنگ مدرسه خيري " حاج محمد طيب " با حضور فرماندار، مديران كل آموزش و پرورش و نوسازي و تجهيز مدارس استان، معاون فني و امور عمراني فرمانداري، اعضاي هيأت مديره انجمن خيرين مدرسه ساز استان و ساير مسئولان در منطقه حسن آباد يزد به زمين زده شد.

"محمود شاكري شمسي" در اين مراسم با تقدير از اقدام " آقاي حاج محمد طيب " و خانواده ايشان در احداث مدرسه خيري اظهار داشت: از گذشته تا كنون در استان يزد و به ويژه شهرستان يزد از بركات خيرين در عرصه هاي مختلف بهره مند بوده ايم و با توجه به مشكلات آموزش و پرورش ضرورت دارد تا اين عزيزان بيش از پيش ياري گر اين نهاد باشند.

فرماندار يزد با اشاره به اينكه نزديك به 45 درصد مدارس شهرستان يزد قابل استفاده نيستند افزود: در شهرستان يزد به عنوان مركز استان كه بعضا از آن به عنوان شهرستان برخودار از امكانات نيز ياد مي شود بالغ بر 150 مدرسه قابل استفاده نيست و در اين راستا در سال تحصيلي گذشته با توجه به فرسودگي برخي از اين ساختمان ها با همكاري آموزش و پرورش و بخشداري مركزي دانش آموزان به مكان هاي ديگري براي ادامه تحصيل خود انتقال داده شده اند.

وي با بيان اينكه دولت با توجه به شرايط حاكم بر اقتصاد كشور قطعاً نمي تواند مرتفع كننده مسائل و مشكلات موجود آموزش و پرورش باشد تصريح كرد: ما وظيفه داريم به عنوان كارگزاران دولت و نظام بستر مناسبت را براي حضور و مشاركت خيرين و كساني كه دلبستگي به امر تعليم و تربيت را دارند، براي بهبود وضع فعلي فراهم سازيم.

رئيس شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد با اشاره به سياست هاي دولت تدبير و اميد مبني بر واگذاري پروژه هاي نيمه تمام به خيرين و بخش خصوصي گفت: خوشبختانه بخشنامه اي به منظور واگذاري پروژه هاي نيمه تمام با پيشرفت فيزيكي 70 درصد به بالا به خيرين به منظور تكميل و بهره برداري آن با نام خود ارسال شده است.

" شاكري شمسي" خاطرنشان ساخت: در شهرستان يزد نيز از ادارت خواسته ايم تا پروژه هاي نيمه تمام خود را به فرمانداري اعلام تا پس از بررسي و احصاء آنها، به اطلاع خيرين برسانيم.

فرماندار يزد در پايان سخنان خود با تبريك كسب موفقيت دانش آموزان يزدي در كنكور سراسري به ويژه كسب 5 رتبه ي تك رقمي تصريح كرد: بخش مهمي از موفقيت هاي آموزش و پرورش استان نشأت گرفته از بركات حضور خيرين در عرصه تعليم و تربيت استان مي باشد.

در ادامه اين مراسم مديركل آموزش و پرورش استان يزد با بيان اينكه خيرين پرچمداران فضيلت و علم هستند افزود: توفيقات فرهنگي استان يزد در سال اخير مديون تلاش خيرين محترم در بخش آموزش و پرورش بوده است.

" احمد شيرزاد" با اعلام اينكه خيرين يزدي هميشه همراه و حامي آموزش وپرورش استان بوده اند اظهار داشت: مهم ترين ويژگي خيرين مدرسه ساز يزدي اين است كه اين افراد به دنبال كيفيت بخشي آموزشگاه ها و مدارس بوده اند.

وي در بخشي ديگر از سخنان خود تصريح كرد: در حال حاضر ارتباط يك فضاي همدلي و همزباني ميان انجمن خيرين مدرسه ساز با ادارات كل آموزش و پرورش و نوسازي و تجهيز مدارس وجود دارد كه اين خود باعث شده تا رفع مسائل و مشكلات موجود اقدامات لازم صورت پذيرد.

مديركل آموزش وپرورش استان در پايان خواستار اختصاص اعتبارات لازم براي نوسازي و ايجاد فضاي آموزشي شهرستان يزد شد و خاطرنشان كرد: وجود بالغ بر 50 درصد دانش آموزان و مدارس استان در شهرستان يزد نيازمند نگاه ويژه ي مسئولين براي رفع مسائل و مشكلات اين فضاهاي آموزشي است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا