استاندار یزد با بیان اینکه ورزش موجب تندرستی و سلامت جامعه می شود گفت: علاوه بر این برای داشتن اجتماعی شاداب و بانشاط باید به ورزش توجه بیشتری نمائیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، چهارشنبه شب 7 امردادماه استاندار یزد، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، مدیر کل حوزه استاندار، مدیر کل ورزش و جوانان استان و تعدادی از پیشکسوتان ورزشی به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای و هفته ترویج فرهنگ پهلوانی در هیات پهلوانی و زورخانه ای استان و زورخانه حضرت علی بن ابی طالب ( ع ) منطقه صفائیه یزد حضور یافتند.
استاندار یزد در این مراسم ورزش را یکی از الزامات نشاط اجتماعی دانست و اظهار داشت: سرمایه گذاری در زمینه ورزش کمترین هزینه و بیشترین دستاورد را به همراه دارد و ورزشکاران علاوه بر تامین سلامت جسمی از سلامت روحی و روانی نیز برخوردار هستند.
" سید محمد میر محمدی" ادامه داد: کسانی که در امر ورزش و توسعه مراکز ورزشی حضور می یابند و سرمایه گذاری می کنند ثواب این عمل آنها کمتر از ساخت مسجد، مدرسه و بیمارستان نیست و در برخی از موارد این پاداش بیشتر است زیرا از طریق توسعه مراکز ورزشی نا هنجاریهای اجتماعی را از بین می بریم و سلامت اجتماعی را به جامعه هدیه می دهیم و جوانان بیکار به جای اینکه به افسردگی و اعتیاد پناه ببرند به ورزش می پردازند و اخلاق ، صمیمیت ، رفاقت و صداقت را در جامعه ترویج می کنند.
وی بابیان خصوصیات و ویژگیهای ورزش پهلوانی و زورخانه ای افزود: همه آنچه که ما در جامعه به آن احتیاج داریم از قبیل : نظم و انضباط فردی و گروهی، احترام کوچکتر به بزرگتر و پیشکسوت، هماهنگی و هارمونی، اخلاق دوستانه، کرم و سخاوت  در حق نیازمند، صبرو بردباری، تواضع ، حجب و حیا، همه و همه در روح ورزش پهلوانی و زورخانه ای نهفته است.
" میر محمدی " گفت: امروز در استان یزد 68 زورخانه وجود دارد و تعداد 10 زورخانه نیز در حال احداث است و داشتن تعداد زیادی نوجوان و جوان علاقه مند به این رشته ورزشی، 68 مربی و 14 داور یک سرمایه اجتماعی برای استان است.
عالی ترین مقام اجرایی استان با اشاره به حرکات ورزشی ورزشکاران رشته پهلوانی و زورخانه ای که در این مراسم اجرا گردید خاطر نشان کرد: برای انسان بسیار لذت بخش است وقتی این ورزش با نام و یاد خدا شروع می شود، با نام حضرت علی ( ع ) و ائمه اطهار( ع ) ادامه می یابد و به دعا برای بزرگان و پیشکسوتان ختم می شود.
استاندار یزد اظهار داشت: ما در ورزش پهلوانی و زورخانه ای درسهای زیادی می آموزیم، درسهایی که ما را با ویژگیهای زندگی ائمه اطهار ( ع ) آشنا می کند و دلهای ما را به خدا، قرآن و ائمه اطهار ( ع ) نزدیک تر می نماید و این اخلاق، ادب و فرهنگ حاکم در ورزشکاران رشته پهلوانی و زورخانه ای ناشی از آموختن همین درسها می باشد.
" میر محمدی " در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: با همت جمعی استان یزد بتواند در عرصه ورزش نیز مانند سایر زمینه ها حرفهایی برای گفتن داشته باشد و با توسعه و همگانی شدن ورزش جامعه ای سالم، فعال ، خلاق، پویا و با نشاط داشته باشیم.
در ابتدای این مراسم مسعود شریعتی مدیر کل ورزش و جوانان استان با ارائه گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته در حوزه ورزش گفت: هیاتهای پهلوانی و زورخانه ای ، اسکواش و شمشیر بازی سه هیات برتر استان یزد هستند که دربین هیاتهای ورزشی سایر استانها نیز رتبه دوم را در سطح کشور دارند.
گفتنی است در پایان این مراسم از پیشکسوتان، مربیان، داوران و روسای هیاتهای ورزشی برتر استان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل گردید.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا