مرکز فروش بلیت قطارهای مسافری در شهرستان سرایان افتتاح شد که این مرکز، بیست و یکمین مرکز فروش بلیت قطارهای مسافری در منطقه تحت نظارت راه آهن شرق می باشد.

به گزارش روابط عمومی راه آهن شرق: با توجه به اینکه دفتر خدمات مسافرتی یاس نبی شهرستان سرایان متقاضی ایجاد مرکز فروش بلیت قطارهای مسافری بوده و نسبت به شرکت در فراخوان مربوطه و ثبت نام و طی مراحل اداری و قانونی اقدام کرده بود  کارشناس این واحد به محل متقاضی مراجعه و با توجه به فراهم بودن امکانات سخت افزاری نسبت به ایجاد بستر نرم افزاری این مرکز و اجازه دسترسی به سیستم سراسری فروش بلیت قطار و امکان صدور بلیت برای متقاضی فراهم و این مرکز رسما" افتتاح شد.

با افتتاح این مرکز, اداره کل راه آهن شرق به مرکزیت طبس بر 21 مرکز فروش بلیت قطار موجود در منطقه نظارت دارد که استان خراسان جنوبی دارای  8 مرکز فروش بلیت قطار شامل: دو مرکز فروش در بیرجند , چهار مرکز در طبس و یک مرکز در شهرهای بشرویه و سرایان است.

همچنین ایجاد یک مرکز متقاضی جدید نیز در بیرجند در حال پیگیری است  که بزودی پس از انجام تشریفات اداری و قانونی به بهره برداری خواهد رسید.

شهرستان های تربت حیدریه و خواف به ترتیب داری شش و سه مرکز می باشند و شهرستان‌های بهاباد, بجستان, فیض آباد و مه ولات و گناباد هرکدام یک مرکز فروش بلیت دارند.

لازم به ذکر است تعداد سه رام قطار اختصاصی و هفت رام قطار عبوری و کمر بندی دراداره کل راه آهن شرق تردد می کنند که  قطارهای اختصاصی این منطقه شامل طبس – تهران , طبس – مشهد و خواف – تهران و بالعکس بوده و قطارهای کمربندی و عبوری شامل : قطارهای مبادی یزد, بندر عباس, کرمان, اصفهان و شیراز به مقصد مشهد و بالعکس می باشد که به جز اصفهان و کرمان بقیه بصورت روز در میان حرکت دارند.

سهمیه بلیت ناحیه از قطارهای فوق در مسیرهای طبس به مقاصد مشهد, تهران, کرمان, اصفهان, بندر و یزد و بالعکس برقرار بوده و قابل تهیه از این مراکز  فروش بلیت می باشد.

قیمت بلیت در مسیر طبس – مشهد و بالعکس از 000/165 ریال تا 000/426 ریال برحسب درجه و امکانات قطار متغییر می باشد و بلیت قطار طبس – تهران مبلغ 000/530 ریال می باشد که این مبالغ در برخی ایام خاص که مسافرت‌ها به حداقل می رسد با تخفیف ارائه می گردد.

کلیه افراد می توانند جهت هرگونه کسب اطلاعات بیشتر در خصوص قطارهای مسافری. برنامه حرکت و اعلام شکایت و انتقاد و پیشنهاد با شماره سراسری 5149-021 (سامانه صدای مسافر) و یا با واحد مسافری مستقر در اداره کل راه آهن شرق در ساعات اداری با شماره 32812233 و 32812232 تماس حاصل نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا