ششمین قدم از طرح 8 قدم جشنواره ملی فیلم مستند و کوتاه رضوی یزد، کارگاه کارگردانی با حضور حمید نعمت الله از کارگردانان شناخته شده سینمای ایران است. این کارگاه فردا (9 مرداد) در انجمن سینمای جوان یزد واقع در مجتمع امام علی برگزار می شود. کارگاه کارگردانی ساعت 9 آغاز و تا ساعت 14 ادامه دارد. بعد از ظهر نیز کارگاه از ساعت 16 تا 20:30 ادامه می یابد.

گفتنی است قدم پنجم جشنواره دهم، کارگاه فیلمنامه نویسی با حضور هادی مقدم دوست، و در میان استقبال سینماگران یزد هم اکنون در انجمن سینمای یزد در حال برگزاری است.

آشنایی با مدرس کارگاه

حمید نعمت الله متولد 1346 است. او فعالیت سینمایی‌اش را با دستیاری مسعود کیمیایی آغاز و با ساخت بوتیک اولین فیلم سینمایی‌اش را در مقام کارگردان تجربه کرد. او درسال ۱۳۸۲ سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر را برای فیلم بوتیک بدست آورد. از دیگر ساخته های او می توان به آرایش غلیط، بی پولی، مقلد شیطان، و سریال وضعیت سفید اشاره کرد. او همچنین فیلم های تلویزیونی مکبر (نیمه‌بلند)، ای دوست مرا به خاطر آور، بیا از گذشته حرف بزنیم، لب دریا، "فریدون مهربان است"، "سفر به بروجرد"، "متولد سی ام اسفند" و "ره و رسم سفر" را کارگردانی کرده است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا