یزدفردا "سرویس اجتماعی"حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور :رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه درخصوص ارسال پیامک و استفاده از فیشینگ جهت سرقت اطلاعات، به شهروندان هشدارداد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"سرهنگ"علی شفیعی"گفت:کلاهبردارانی باجعل آرم برخی ازسازمان ها و با تهیه فرمی حاوی مشخصات شناسنامه ای و اطلاعات بانکی از قبیل شماره حساب، شماره کارت ، رمز دوم کارت ،تاریخ انقضاء و همچنین  با ارسال فرم از طریق فکس به برخی از شرکت ها ، اقدام به جمع آوری اطلاعات آن ها به منظور آماده سازی زیرساخت های پرداخت یارانه صنعت نموده و بلافاصله اقدام به برداشت از حساب شاکی می کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد: برای واریز وجه از طرف هرشخص یا سازمانی به حساب شما،هیچ نیازی به رمز حساب نمی باشد و فقط شماره کارت یا شماره حساب کافی است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات  افزود: هرگز به پیامک هایی که شما را به سایتی مشخص هدایت می کند اعتماد نکرده و درصورت ورود به آن سایت­ها، اطلاعات محرمانه خودرا دراختیار سایت قرار ندهید.

شفیعی درخاتمه بیان داشت:درصورت هرگونه  مشکل ازطریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش تماس با ما  گزارش و یا به شماره تلفن های  0832182397 – 0832182429 تماس حاصل نمایید.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا