یزد فردا : وقتی عروس در مراسم پاتختی بود، فکرش را نمی‌کرد که تازه‌داماد و برادرشوهرش در کمین طعمه‌ای برای سرقت میلیونی هستند.

به گزارش همشهری، اين دو برادر سارق كه پيش از اين بارها زندان را تجربه كرده‌اند سحرگاه دوشنبه در طرح پليس آگاهي پايتخت در جنوب تهران دستگير شدند. آنها از بهمن‌ماه سال گذشته با شكايت مرد جواني تحت تعقيب پليس قرار گرفتند.

شاكي در توضيح ماجراي سرقت گفت: از آنجا كه شغلم آزاد است براي برداشت پول از حسابم به بانكي در جنوب غرب تهران رفتم. 37ميليون تومان از حسابم برداشت كردم و از بانك بيرون آمدم و به سمت ماشينم كه در نزديك آنجا پارك بود، رفتم. كيف پر از پول را زير صندلي گذاشتم اما وقتي ماشين را روشن كردم و كمي از بانك دور شدم، يك دفعه احساس كردم كه لاستيك ماشينم پنچر شده است. پياده شدم تا نگاهي به لاستيك بيندازم كه در يك لحظه جواني از زير صندلي كيف را برداشت و سوار موتوري شد و با همدستش فرار كرد.

با اين شكايت، تيمي از مأموران پليس آگاهي پايتخت با دستور قاضي نصرتي بازپرس شعبه اول دادسراي ناحيه 34تهران تحقيقات خود را در اين‌باره شروع كردند. هنوز بررسي‌هاي پليسي در اين زمينه تكميل نشده بود كه شكايت ديگري پيش روي تيم تحقيق قرار گرفت. اين بار هم شاكي كه از بانكي در همان حوالي 12ميليون تومان پول گرفته بود پس از خروج از بانك در دام دزدان گرفتار شده بود.

به گفته مالباخته، سارقان كه سوار بر موتور بودند هنگامي كه وي قصد داشت سوار ماشينش شود در يك لحظه به سمت وي شيرجه رفته و كيف ميليوني را از دست او قاپيده بودند. آنطور كه به‌نظر مي‌رسيد دزدان بسيار حرفه‌اي بودند و در شروع تحقيقات، تصاوير دوربين مداربسته بانك‌ها بازبيني شد و تصاوير 2سارق موتورسوار به‌دست آمد.

مأموران در مرحله بعد سراغ آلبوم مجرمان سابقه‌دار رفتند و مشخص شد كه 2 متهم با يكديگر برادر بوده و پيش از اين بارها به اتهام سرقت و درگيري به زندان رفته بودند. اسامي دزدان اين پرونده در فهرست متهمان سابقه‌داري كه قرار بود در طرح پليس شناسايي و دستگير شوند، قرار گرفت و آنها جزو همان 106سارقي بودند كه در طرح روز دوشنبه دستگير شدند.

جلسه بازپرسي
دو برادر سارق روز گذشته براي انجام تحقيقات به شعبه اول دادسراي ناحيه 34تهران منتقل شدند. برادر بزرگ‌تر كه 46ساله است پيش از اين در سال 78به اتهام سرقت به زندان رفته بود. وي گفت: براي تأمين مخارج زندگي مسافركشي مي‌كنم اما پولي كه به‌دست مي‌آورم كفاف زندگي‌ام را نمي‌دهد. روز حادثه همراه برادرم بودم كه او پيشنهاد سرقت داد. به بانك رفتيم و بعد از زاغ‌زني و شناسايي طعمه در فرصتي مناسب ماشينش را سرقت كرديم و 27ميليون تومان پول دزديديم.

برادرم پول را تقسيم كرد و 13ميليون و 500 هزار تومان سهم من شد كه با آن بدهي‌هايم را پرداخت كردم و براي دخترم جهيزيه خريدم. به گزارش همشهري، اين دو متهم براي انجام تحقيقات بيشتر درخصوص شناسايي همدستان احتمالي و جرايم ديگر در اختيار مأموران قرار گرفتند. چنان‌كه هركس در دام آنها گرفتار شده مي‌تواند براي شكايت به پايگاه سوم پليس آگاهي تهران و يا شعبه اول دادسراي ناحيه 34تهران مراجعه كند.

 برادر به برادر ركب زد
شايد باورتان نشود اما در اين پرونده برادر به برادرش ركب زد آن هم برادر كوچك‌تر به برادر بزرگتر؛ داخل كيف نخستين مالباخته، 37ميليون پول بود اما برادر كوچك‌تر به دروغ به برادر بزرگ گفته بود كه شاكي 27ميليون تومان از بانك پول گرفته است. متهم كوچك‌تر كه 34ساله است، درست فرداي شب عروسي زماني‌كه نوعروس و خانواده‌اش در مراسم پاتختي بودند سرگرم شكار طعمه‌اي براي سرقت بود. در ادامه گفت‌وگو با اين سارق را بخوانيد.

    سابقه داري؟
چندين بار به اتهام سرقت و درگيري دستگير شدم.

    همسرت مي‌دانست كه پيش از اين زندان رفتي و سابقه داري؟
نه، او خبر نداشت. چون واقعا مي‌خواستم بعد از ازدواجم زندگي درستي داشته باشم.

    پس چرا فرداي شب عروسي سرقت كردي؟
براي مراسم عقد و عروسي حسابي دستم خالي شده بود. براي همين تصميم گرفتيم سرقت كنيم. آن روز وقتي به بانك رفتيم و متوجه شديم كه شاكي پول زيادي از بانك گرفته، وسوسه شديم تا با پنچركردن ماشين او با چاقويي كه همراهمان بود، دست به سرقت بزنيم.

    به جز برادرت گويا همدستاني هم داشتي كه در طرح پليس آگاهي دستگير شدند؟
نه، اگر هم باشند من آنها را نمي‌شناسم. شايد برادرم بقيه را بشناسد. من تازه دستگير شده‌ام و هنوز از چيزي خبر ندارم!

    همسرت متوجه شده كه دستگير شدي؟
در خانه بوديم كه يك دفعه مأموران ريختند و دستگيرم كردند. همسرم به‌شدت ترسيده بود و من به‌شدت نگران وضعيت او هستم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا