یزد فردا = مدیر کل روابط عمومی سازمان صداوسیما درباره ممنوع التصویری سامی یوسف توضیحاتی را ارائه کرد.

«داوود نعمتی انارکی» گفت: چندی پیش تصویری بی نام و نشان از یک نامه غیر رسمی منتشر شد که در آن آمده بود صداوسیما استفاده از آثار سامی یوسف خواننده ایرانی تبار را ممنوع کرده است. آن تصویر و آن نامه غیر رسمی که نه سربرگ و نه مهر و امضاء دارد، واقعیت ندارد.

نعمتی تاکید کرد: آقای سامی یوسف آثار زیادی خوانده است که از این میان، تعدادی در مناسبت های مختلف در رادیو و تلویزیون مورد استفاده قرار می گرفتند. پخش آثار ایشان محدود بود و به طور مداوم و گسترده از رسانه ملی روی آنتن نمی رفت که حالا با عدم پخش آن در مقاطعی اتفاق خاص و گسترده ای صورت گرفته باشد و بخواهد موج ایجاد کند.

وی تصریح کرد: خبری که در مورد ممنوعیت سامی یوسف منتشر شد، به هیچ وجه درست نیست و شیطنت برخی در رسانه های اجتماعی و فضای مجازی بود.

برخی از سایت های در روزهای گذشته از ممنوعیت پخش آثار او در صدا و سیمای ایران به دلیل اجرای کنسرت در شهر ناصره در ماه رمضان امسال خبر دادند.

سامی یوسف، خواننده بریتانیایی ایرانی تبار، در واکنش به خبر ممنوعیت پخش آثارش در رادیو و تلویزیون ایران، در وبسایتش بیانیه ای منتشر کرد و گفت از اجرای کنسرت در شهر ناصره پوزش نمی خواهد.

سامی یوسف در یادداشتی که در وبسایت خود منتشر کرده نوشته است: "از شنیدن خبر ممنوعیت پخش آثارم در تلویزیون ایران به دلیل اجرای کنسرت اخیرم در ناصره بسیار شگفت زده شدم."

او نوشته است: "نمی دانستم که لبخند نشاندن بر چهره برادران و خواهران فلسطینی ام موجب چنین رنجشی از سوی دولت ایران شده است. متاسفم که شنوندگان ارزشمند آثار من در ایران برای مدتی از شنیدن صدای من محروم خواهند ماند ولی من بابت اجرای کنسرت در فلسطین پوزش نمی خواهم."

سامی یوسف به تازگی در سفری به ایران، آهنگ تیتراژ پایانی فیلم پرخرج محمد، پرهزینه ترین فیلم تاریخ سینمای ایران، به کارگردانی مجید مجیدی، را خوانده بود.

او در بیانیه اش نوشته است:‌ "موسیقی نفوذپذیر است و هرگز قرار نیست در مرزها محدود بماند یا مورد سوء استفاده سیاسی قرار گیرد. قرار است در سراسر زمان و مکان طنین بیفکند. به این امید که روزی فلسطین آزاد را ببینیم."

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا