حضور پیشگامان کویر در کنسرسیوم انتقال پهنای باند از ایران

شرکت زیرساخت در نشست انتقال پهنای باند بین المللی از تشکیل کنسرسیوم های جدید برای انتقال پهنای باند از طریق ایران استقبال کرد.


به گزارش روابط عمومی گروه پیشگامان کویر به نقل از خبرگزاری مهر در این نشست که با هدف بررسی فرصت های همکاری و رفع موانع سرمایه گذاری میان شرکت ارتباطات زیرساخت و کشورهای آذربایجان، اوکراین و هند برگزار شد، علاوه بر مدیران شرکت ارتباطات زیرساخت نمایندگان برخی از شرکت های فعال در کشور از جمله مدیران شرکت مبین ایران، پیشگامان کویر یزد و برهان مبین ، نمایندگانی از شرکت های فعال در حوزه ترانزیت اطلاعات از کشورهای آذربایجان، اوکراین و هند نیز حضور داشتند.

از آن جایی که تاکنون عمده انرژی شرکت ارتباطات زیرساخت معطوف به تامین پهنای باند مورد نیاز کشور شده، رسیدن به هدف تبدیل ایران به هاب منطقه مستلزم برنامه ریزی این شرکت و مشارکت تمامی بازیگران برای راه اندازی کنسرسیوم های مختلف در زمینه ترانزیت پهنای باند است.
در این راستا محمود خسروی - مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در تشریح برنامه های این شرکت برای تبدیل ایران به هاب منطقه تاکید کرد که در حال حاضر بخش اعظم تبادل اطلاعات شرق و غرب از طریق کابل های زیر دریایی کانال سوئز انجام می شود و در طول چند سال گذشته چندین بار مشکلاتی در مسیر انتقال اطلاعات از طریق کانال سوئز ایجاد شده که تبادلات اطلاعات بسیاری از کشورها را مختل کرده است. براین اساس و با توجه به اینکه رفع خرابی کابل های دریای مشکل و زمان بر است باید مسیرهای پشتیبان در کنار این مسیر ارتباطی وجود داشته باشد تا تبادل اطلاعات در هیچ زمانی با قطعی مواجه نشود.
وی با بیان اینکه ایران امن ترین و بهترین راه برای ترانزیت اطلاعات شرق به غرب دنیا است، گفت: در حال حاضر کنسرسیوم هایی در برخی کشورهای منطقه برای ایجاد مسیر پشتیبان خطوط ارتباطی کانال سوئز شکل گرفته که از چندین کشور می گذرد در حالیکه ترانزیت اطلاعات از طریق ایران، مسیر انتقال اطلاعات را کوتاهتر و به صرفه تر می کند.

خسروی با اشاره به امضای قرارداد همکاری اجرای EPEG بین شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت های روس تلکوم، عمان تل و کیبل اند وایرلس، گفـت: در حال حاضر یک کنسرسیوم برای انتقال اطلاعات از طریق خاک ایران تشکیل شده اما این ظرفیت وجود دارد تا دیگر شرکت ها نیز در این حوزه همکاری کنند و حتی کسنرسیوم های جدیدی در این حوزه ایجاد شود

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا