این سمینار با حضور دکتر احمدزاده رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان دانشگاه آزاد اسلامی یزد ، اساتید و با استقبال خوب دانشجویان برگزار شد.

در این سمینار مهندس مصطفی غیاثی کارشناسی ارشد مهندسی تکنولوژی نساجی درباره موضوعات و مباحث این سمیتار از جمله تعریف منسوجات پزشکی ، نساجی و مهندسی بافت ، سازه های نساجی در پزشکی ، ایمپلنت ها ، ماتریس ها و داربستهای بیومکانیکی را به صورت ویدئو پروژکتور توضیحاتی را ارائه نمود.

مهندس غیاثی افزود : منسوجات پزشکی به منسوجات و سازه هایی گفته میشود که جهت کاربردهای پزشکی مورد مصرف قرار گیرد که شامل منسوجات عمومی بیمارستان همچون پوشاک بیمار ، بستر ، لباس جراحی و ... تا الیاف و پارچه هایی که در بافتهای پیوندی نظیر تاندون مصنوعی ، رگ مصنوعی و فیلترهای خون را شامل میشود.

وی ادامه داد : تکنیک و روشهای مورد استفاده جهت شناخت این منسوجات در حالت کلی شامل بافندگی تاری – پودی ، حلقوی ، بریدینگ و بی بافتها می باشد.

مهندس غیاثی ادامه داد : جهت مهندسی بافت داربستهای بیومکانیکی که مبحث پر کاربردی نیز می باشد ، مهندسی نساجی همچون مهندس بافت عمل کرده و جهت ساخت داربست به غیر از تکنیکهای مرسوم از فن آوری نانو ریسی الیاف نیز استفاده میشود. لازم به ذکر است در پایان این سمینار مهندس غیاثی به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا