رضا سلطان زاده مدیر مسئول هفته نامه آيينه يزد

ساعت پنج بعدازظهر روز يكشنبه 18/5/94 به دعوت روابط عمومي استانداري نشست هم‌انديشي استاندار يزد با اصحاب رسانه در سالن مرحوم حميديا تشكيل گرديد بعد از تلاوت آياتي از كلام ا... مجيد داود پاك‌طينت مدير كل روابط عمومي استانداري، روز خبرنگار را تبريك گفت و ياد و خاطره شهيدمحمود صارمي و ديگر شهداي عالي‌مقام را گرامي داشت. آنگاه سيدمحمد ميرمحمدي استاندار يزد از حاضران خواست به ياد و احترام شهيد صارمي بپاخيزند و يك دقيقه سكوت كنند. بعداز ذكر صلوات بر محمد (ص)و آل محمد قرار شد اصحاب رسانه پرسش‌ها و نظرات خود را اعلام كنند. ضمناً استاندار اظهار داشت: از فرمانداران شهرهاي استان خواسته شده است در هفته دولت به مديران ادارت ابلاغ نمايند پاسخگوي پرسش‌هاي رسانه‌ها باشند. روزنامه نگاران زمينه‌هايي آماده كنند تا مخاطبين گسترش پيدا كنند، فضاي بالنده ايجاد گردد، در همگان ذهن خلاق بوجود بيايد، اخوت و برادري بيش از گذشته نمود پيدا كند و در نهايت همگان سعي كنند از آسيب‌پذيري‌ها كاسته شود و هدف اين است كه با خبرنگاران و روزنامه نگاران و نمايندگان رسانه‌ها تعامل بيشتري داشته باشيم. در هر نقدي هم بايد واقعيت‌ها به جامعه منعكس گردد و باعث آگاهي مردم بشود. وقتي نوبت به نگارنده اين سطور رسيد گفت:
الف– وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، رييس‌جمهور و عاليترين مقام اجرايي استان مي‌گويند نقد لازم است و روزنامه‌نگاران و مديران نشريات، منتقد برنامه‌ها و عملكردها باشند، اما وقتي كسي پاسخگو نباشد ثبت و ضبط مطالب انتقادي در روزنامه‌ها چه مشكلي را حل مي‌كند؟ لذا پيشنهاد گرديد در صورتي‌كه صلاح بدانند در شوراي اداري استان به مديران ابلاغ گردد پاسخگوي نقد مطبوعات و نشريات در حوزه ماموريت خود باشند و روابط عمومي‌ها را ملزم به پي‌گيري اين امر نمايند كه مورد تائيد استاندار قرار گرفت.
ب-با توجه به مشكلاتي كه اخيراً در محله فهادان براي ساكنان محل پيش آمد درخواست گرديد براي ساماندهي ناهنجاريهاي موجود از جمله خانه‌هاي خالي از سكنه و عدم امكانات مناسب در آن منطقه معاونت سياسي، امنيتي و اجتماعي استاندار از چند نفر معتمد محله فهادان دعوت و با آنها همفكري‌هاي لازم را بنمايد تا مردم زحمتكش و مستضعف آن بخش از منطقه قديمي يزد با خيال راحت بتوانند به زندگي خويش ادامه بدهند. اين تقاضا مورد قبول واقع شد و مقرر گرديد دكتر طالبي معاونت سياسي امنيتي و اجتماعي استاندار موضوع را بررسي و پي‌گيري نمايد.
ج- سومين موضوعي كه مطرح شد اين كه دو روز است موسسات بتن‌ريزي كار نمي‌كنند و همه پروژه‌ها در سطح شهر تعطيل شده است. بطور قطع مسائل مربوط به ترافيك و آسايش شهروندان امري مهم و ضروري است كه تصميم‌گيري آن به عهده كارشناسان و مسئولان ذيربط مي‌باشد. اما به استاندار و معاونان حاضر در جلسه اعلام گرديد اولاً ‌در شب‌هاي زمستان به علت برودت هوا امكان بتن‌ريزي وجود ندارد و از همه مهمتر به علت كمبود كارگر ماهر، بتن‌ريزي در شب، مردم و مسئولان را با مشكلات عديده روبرو مي‌كند. در اين زمينه نيز قول مساعد براي بررسي امر داده شد. در آن نشست سيدمحمد ميرمحمدي استاندار با حوصله و حسن‌خلق طي سه ساعت به تمام پرسش‌ها پاسخ داد.
نكته قابل ذكر آن كه وقتي استاندار از تعامل با خبرنگاران سخن مي‌گفت و با لطف خوش اظهار داشت روزنامه‌هاي موافق يا مخالف درباره من استاندار هم هر چه بنويسند مي‌خوانم تا بدانم چه نوشته‌اند، حقير را به ياد اين مساله انداخت كه در چند روز اخير باعث نگراني راقم اين مطالب و بعضي از خبرنگاران و مديران مسئول نشريات در روز خبرنگار شده است.
ماجرا اولا مربوط به ‌شكايت نهادي از روزنامه بشارت نو به علت چاپ يك طنز ثانياً شكايت شهرداري و شوراي اسلامي شهر يزد از مسئول يكي از وبلاگ‌هاي محلي مي‌باشد. بدان اميد كه با سعه صدر شاكيان و پي‌گيري مديران اجرايي استان هر دو مورد، ختم به خير گردد. ضمناً ‌به طور قطع شهردار و اعضاي شوراي شهر و ديگران مي‌دانند اگر بعد از هر تخلف احتمالي اداري دست‌اندركاران و مديران، افرادي در پي شكايت بودند كمتر هفته‌اي بود كه گذر عده‌اي به دادگستري يا نهادهاي نظارتي استان نمي‌افتاد.

مدير مسئول

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا