ییس سازمان صنعت، معدن و تجارت یزد کمبود نقدینگی جهت سرمایه در گردش و مسائل بانکی را از جمله مهمترین مشکلات بخش صنعت استان بیان کرد و گفت: در این زمینه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تشکیل شده است.

ه گزارش روابط عمومی سازمان صنعت.معدن وتجارت یزد، محمدرضا علمدار یزدی در نشست با خبرنگاران استان با اشاره به اینکه ریاست این کارگروه برعهده استاندار افزود: تاکنون 150 نشست کمیته تخصصی و هفت جلسه کارگروه اصلی در استان برگزار شد.
وی تعداد مصوبات کارگروه یاد شده را 99 مورد بیان و اظهار کرد: در این زمینه مسائل و مشکلات 57 واحد صنعتی و معدنی مورد بررسی قرار گرفت که 59 مورد مصوبات مربوط به مسائل بانکی واحدهای تولید بود.
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان یزد اضافه کرد: مابقی مربوط به تامین اجتماعی ، گاز ، برق و سایر موارد بود.
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان یزد یادآور شد: جهت رفع مشکلات بانکی صنتعگران اقدامات خوبی صورت گرفته و بانکها تا جایی که قانون اجازه داده همکاری لازم را داشتند.
*** اشتغال یکصد هزار نفر در واحدهای صنعتی استان
علمدار در ادامه از اشتغال یکصد هزار نفر در سه هزار و 603 واحد در استان گفت:این رقم چهار درصد واحد های صنعتی کشور را شامل می شود.
وی اظهار کرد: از مجموع واحدهای صنعتی یکهزار و 47 مورد مربوط به صنایع شیمیایی و سلولزی، 847 مورد معدنی، 655 واحدنساجی و پوشاک،657 مورد فلزی و برق و 397 مورد مربوط به غذایی و دارویی است.
وی با بیان اینکه استان یزد 1.3 جمعیت کشور در خود جای داده است خاظر نشان کرد: با 4.6 درصد سرمایه گذاری کشور معادل 79 هزار میلیارد ریال کشور را در اختیار دارد.
علمدار سرانه سرمایه گذاری در استان و کشور به ترتیب 22 میلیارد ریال و 19 میلیارد و 400 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: سرانه اشتغال استان با چهار درصد بیشتر از کشور به ازای هر واحد در استان 27 نفر و سرانه سرمایه گذاری برای هر نفر اشتغال 800 میلیون ریال است.
به گفته وی در استان بیش از 800 نوع کالا توسط واحدهای صنعتی تولید می شود افزود: در بخش نساجی این خطه نیز با سهم تولید 27 درصدی در رتبه دوم کشوری قرار دارد.
وی اظهار کرد: یکی از مهمترین صنایع موجود در یزد صنعت کاشی و سرامیک است که بیش از 50 درصد تولید کل کشور در رتبه نخست را و همچنین رتبه سوم در بخش فولاد را به خود اختصاص داده است.
رییس سازمان صنعت و معدن، تجارت یزد یاد آور شد : استان یزد رتبه چهارم توسعه یافتگی صنعتی کشور را دارد.

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا