زبان دراز هفته نامه آيينه يزد

برادر گرامي، بازنشسته محترم
سلام! ورود شما را به جرگه بازنشستگان تبريك گفته از زحماتتان تقدير مي‌شود اميد كه از معلمان و كاركنان بازنشسته درس عبرت گرفته و در وقت جيك‌جيك‌مستان ياد زمستان پيري بوده باشيد وگرنه تا زود است و دفترچه بيمه‌تان به مهر بازنشستگي مفتخر نشده و اعتبار شاغلين دارد فوراً‌ نسبت به عمل جراحي دوران كهولت مانند چشم و گوش و ‌پروستات اقدام كنيد. خريد دو قاب و چهار شيشه عينك كه دو درجه بالاتر از نمره فعلي و دو دست دندان مصنوعي كه دو درجه پايين‌تر باشد فراموش نشود. چون آن بالا مي‌رود و اين با لاغر شدن پايين.
فرداي بازنشستگي معمولاً از مقام پدر به مرتبه آقاجون و از پرمشغله بودن به فرد بيكار مبدل مي‌شويد. پس چه كسي بهتر از آقا جون بي‌زحمت كارهاي عقب مانده فرزندان، دامادها و عروس‌ها از بردن نوه و نتيجه به مهدكودك تا خريد شيرخشك، و... و فاجعه بارتر به زيارت و سياحت بردن مداوم عيال كه تا ديروز مي‌فرمودند چرا خانه نمي‌آيي؟ دوره بازنشستگي مي‌فرمايند از خانه بيرون نمي‌روي دارم خفه مي‌شوم.!!
ضمناً بايد ورزش دو و ميداني هم كار كنيد زيرا كلمه(بدو) مكرر تكرار مي‌شود بدو نان بخر، بدو شيريني و گوشت بخر و...
اما اگر در مراسمي شما را پيشكسوت مي‌نامند ولي خودتان را شيرين كرده و به كارگزيني و حسابداري و امور رفاهي مراجعه نكنيد زيرا ديگر خودي نيستيد و گويا نبوده‌ايد براي ‌اينكه همه كارها و امور به سازمان بازنشستگي مربوط مي‌شود.
چند چيز هم منتظر شماست اول صندلي سيماني جلو شهرداري، چون در حال حاضر ‌امير و وزير در شورا هستند و جايشان خالي است.
بالاخره جا كم و افراد زياد. دوم هنگام تشرف به كانون بازنشستگي اسم‌هايي يادتان باشد كه اول بايد سبيل‌شان را چرب كنيد تا در باند تعيين مقامات استان از جمله وكيل و استاندار و مديركل و انتخاب انواع عزل و نصب‌ها و در درست كردن (ساختن) شايعه‌ها دخيل باشيد.
ضمناً ‌در صورت جلب رضايت و داشتن سابقه مي‌توانيد تا سقف يك ميليون تومان وام ايران گردي و جهان گردي تا كنج كوه مهريز با استفاده از رستوران بهره‌مند ‌شويد دراين حال بدانيد كم كم پس از بازنشستگي و بعد از مقام پيشكسوتي و در نهايت به فراموش شدگي ارتقاء درجه مي‌يابيد. آن گاه مي‌دانيد چه بر دل زبان دراز مي‌آيد!!

زبان دراز

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا