در اقدامي ابتكاري، مسئولان ارشد دولت تدبير و اميد در شهرستان تفت با حضور در روستاي شواز ضمن برگزاري نشست شوراي اداري در اين روستاي تاريخي، به صورت ويژه به بررسي و مسائل و مشكلات مناطق روستايي شهرستان پرداختند.

در اقدامي ابتكاري، مسئولان ارشد دولت تدبير و اميد در شهرستان تفت با حضور در روستاي شواز ضمن برگزاري نشست شوراي اداري در اين روستاي تاريخي، به صورت ويژه به بررسي و مسائل و مشكلات مناطق روستايي شهرستان پرداختند.
به گزارش روابط عمومي بخشداري مركزي تفت، فرماندار تفت در نشست شوراي اداري كه امام جمعه تفت و بخشدار مركزي تفت و مديران دستگاههاي اجرايي شهرستان حضور داشتند، با گراميداشت ياد و خاطره همه شهداي والامقام دولت به ويژه شهيدان رجايي و باهنر گفت: منش و سيره زندگي اين شهيدان گرانقدر الگويي هميشگي براي دولتمردان و خدمتگزاران به مردم است.
"محمود زارع رشكوييه" با اشاره به دستاوردهاي عظيم نظام مقدس جمهوري اسلامي در عرصه هاي مختلف به خدمت رساني به مناطق روستايي اشاره كرد و گفت: خوشبختانه در دوران انقلاب شكوهمند اسلامي شاهد تحولات زيربنايي و اساسي در مناطق روستايي بوده ايم و دولت تدبير و اميد نيز در اين رابطه دستاوردهاي عظيمي را داشته است.
زارع با اشاره اي به دستاوردهاي عظيم دولت طي دوسال گذشته گفت: موفقیت دولت در مذاكرات هسته اي،  مهار تدریجی تورم در کشور، کاهش اتکا به نفت و افزایش بالای 20 درصدی صادرات غیرنفتی، توسعه صنعت ریلی، بهبود روابط با همسایگان، بهبود فضای کسب و کار، اقتصاد دانش بنیان، آب و کشاورزی، محیط زیست و اصلاح ساختار اداری از جمله اقدامات مهمي است كه بايد دستاوردهاي ارزشمند آن به درستي براي مردم تبيين شود.
فرماندار تفت با تاكيد بر اهميت اطلاع رساني از خدمات عظيم دولت در شهرستان تفت گفت: توسعه گازرساني به مناطق روستايي، تلاش براي احياي قنوات، توجه به تكميل مجتمع هاي گازرساني، توجه به تكميل سالن هاي ورزشي روستايي، كمك به هنرمندان و توجه به توسعه عرصه هاي فرهنگي و هنري و .... از جمله اقدامات مهمي است كه انجام شده است.
وي با اشاره به تسريع عمليات گازرساني به مناطق روستايي تفت ادامه داد: طي دوسال گذشته تعداد زيادي از مناطق روستايي تفت از نعمت گاز برخوردار شده اند كه اميدواريم با ادامه اين روند همه مناطق روستايي تفت از اين نعمت خدادادي بهره مند شوند.
فرماندار تفت در بخش ديگري از سخنانش در خصوص اهمیت ریشه کنی بیسوادی به ويژه در مناطق روستايي ابراز داشت: باید از توان و پتانسیل بالای دهیاران و شوراهای اسلامی در زمینه باسوادی معدود افراد بی سواد باقیمانده در روستاها به نحو شایسته ای بهره گیری شود.
وی با تاکید بر تداوم این روند تا ریشه کنی کامل بی سوادی افزود: خوشبختانه در شرايط حاضر، شرايط و مشوق‌هاي مناسبي از سوي دولت تدبير و اميد براي كمك به ريشه‌كني كامل بي‌سوادي و كم‌سوادي در جامعه ايران اسلامي در نظر گرفته شده است كه هم بي‌سوادان و هم مشتاقان خدمت در اين عرصه خداپسندانه مي توانند از اين فرصت ارزشمند بهره لازم را ببرند.
فرماندار تفت از اعمال محدوديت‌هايي از سال 1395 براي بي سوادان زير پنجاه سال خبر داد و تصریح کرد : از سال 95، صدور و تمديد گواهينامه رانندگي و نیز صدور و تمديد پروانه كسب براي افراد بی سواد منوط به اخذ و ارائه مدرك دوره سواد آموزي خواهد بود.
زارع در پايان با اشاره به نقش بسيج در كمك به آباداني روستايي بر اجراي درست برنامه مشاوره به روستاييان عزيز تاكيد كرد.
در ادامه اين نشست مديران ارشد شهرستان به بيان ديدگاهها و پيشنهادات خود پرداختند و تصميمات لازم اتخاذ شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا