به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان یزد ؛ محمد زارع سروی رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان یزد اظهار کرد: به منظور پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی وهمچنین ارتقای سطح آگاهی مردم نسبت به این بیماری‌ها در 4 نقطه استان ایستگاه سنجش سلامت با همکاری جمعیت هلال احمر شهرستان و سازمان فرهنگی ورزشی شهردراری استان برپا شد.

وی افزود: در این ایستگاه علاوه بر کنترل و اندازه گیری فشار خون و قندخون توسط اعضا جوانان و امدادگران اطلاعات لازم را در خصوص بیماری فشار خون و راه‌های جلوگیری از ابتلا به این بیماری خاموش را از طریق خود مراقبتی در اختیار مراجعه کنندگان و شهروندان قرار دادند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به مصرف زیاد فست‌فود‌ها و تغییر عادات غذایی بیماری‌های قلبی و عروقی تبدیل به یک بیماری شایع در بین مردم گردیده که باید در این خصوص اطلاع رسانی صورت گرفته و شهروندان را نسبت به این بیماری‌ها و راه‌های پیشگیری از ابتلا آگاه ساخته و آموزش‌های لازم را به آنان ارائه دهیم.

زارع سروی در پایان عنوان کرد : ایستگاه های سنجش سلامت با حضور اعضا جوانان و امدادگران شهرستان یزد به مدت دو روز ، در چهار نقطه شهر ( پارک کوهستان ، پارک هفتم تیر ، باغ ملی ، اطلسی) برپا گردید.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا