مدیر عامل شرکت گاز استان یزد از اجرای عملیات گازرسانی و بهره برداری از 3 شهر و 198روستای استان تا پایان سال جاری خبر داد.

منوچهر فلاح ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال « دولت و ملت ، همدلی و هم زبانی » نام گذاری شده است، شرکت گاز استان یزد حرکت رو به رشد و پرشتاب خود را در راستای توسعه گازرسانی به نقاط مختلف استان در پیش گرفته و گازرسانی به مناطق محروم و کم توسعه را سرلوحه کار خویش قرار داده است و بی تردید این حرکت و پویایی، حاصل عزم و اراده جمعی کارکنان شرکت گاز استان یزد و تلاش شبانه روزی آنان و همچنین حمایت های بی دریغ مسئولان استان و مدیران شرکت ملی گاز ایران بوده است.

این مقام مسئول در رابطه با اهمیت گاز طبیعی اظهار داشت: با توجه به دسترسی آسان، قیمت ارزان و نقش گاز طبیعی در کاهش آلودگی محیط زیست نسبت به سایر منابع سوختی، از گاز به عنوان پیشران در محور توسعه یاد نمود که زمینه توسعه و آبادانی هرچه بیشتر آن مناطق فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به پنجاهمین سالگرد تأسیس شرکت ملی گاز ایران با شعار "گاز انرژی پاک، با نیم قرن تلاش" و قدردانی از زحمات شبانه روزی کارکنان شرکت گاز استان یزد به عنوان یکی از ارگان های فعال و خدمات رسان در دولت تدبیر و امید که با مشقات فراوان این نعمت الهی را به درب منازل مردم رسانده اند اذعان داشت: رسالت مردم عزیز در برابر این تلاش ها استفاده بهینه و ایمن از گاز طبیعی می باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان یزد در تشریح عملکرد شرکت گاز استان یزد گفت: تاکنون در استان یزد عملیات گازرسانی به 18 شهر و 179 روستا به اتمام رسیده و با اجرای 6800 کیلومتر شبکه،  نصب بیش از 193 هزار انشعاب و 350 هزار مشترک تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفته اند که ماحصل آن بهره مندی 90 درصد جمعیت استان از این نعمت خدادای می باشد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت گازرسانی به واحدهای صنعتی گفت: تاکنون بیش از 5 هزار واحد صنعتی عمده و جزء به شبکه گاز طبیعی و همچنین یک هزار و 912 گلخانه و 159 کوره آجر پزی گازدار شده است که این امر نشانه سودآوری شرکت گاز استان یزد در بحث جایگزینی گاز به عنوان یک سوخت پاک و ارزان می باشد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا