نمایش های «هولوگرام تنهایی» و «کمد دیواری» از یزد پس از درخشش در جشنواره منطقه ای به بیست و چهارمین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه راه یافتند.
به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان یزد: رئیس حوزه هنری یزد با اعلام این خبر گفت: حوزه هنری یزد با دو اثر نمایشی «هولوگرام تنهایی» نوشته وحید آبرود و کارگردانی پاشا بدرود و «کمد دیواری» به نویسندگی کیوان میرمحمدی و به کارگردانی حسام افروز در جشنواره منطقه 2 تئاتر سوره ماه در بیرجند شرکت کرده بود که پس از پایان این رویداد، هر دو نماینده استان به جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه راه یافتند.
محمد صادق کوچک زاده با اشاره به درخشش هنرمندان یزدی در آئین اختتامیه جشنواره منطقه 2 تئاتر سوره ماه اظهار داشت: در این مراسم که شامگاه نهم شهریور در سالن علامه فرزان شهر بیرجند برگزار شد، هنرمندان یزدی علاوه بر کسب سهمیه حضور در جشنواره سراسری، چهار رتبه برتر این جشنواره را نیز به خود اختصاص دادند.
وی در همین زمینه افزود: هیأت داوران در بخش بازیگری زن، الناز اکبری بازیگر نمایش «هولوگرام تنهایی» را به عنوان برگزیده این بخش معرفی و دیپلم افتخار و یک سکه بهار آزادی به وی اهدا کرد.
رئیس حوزه هنری یزد با بیان اینکه عنوان برگزیده نمایشنامه نویسی این جشنواره نیز به یکی دیگر از هنرمندان یزدی تعلق گرفت، ادامه داد: در این بخش دیپلم افتخار و جایزه یک سکه بهار آزادی به وحید آبرود نویسنده نمایش «هولوگرام تنهایی» اهدا شد.
کوچک زاده گفت: در بخش کارگردانی نیز هیأت داوران از پاشا بدرود کارگردان نمایش «هولوگرام تنهایی» با اهدای لوح تقدیر و نیم سکه بهار آزادی تقدیر کرد.
وی با اشاره به اینکه هیأت داروان در بخش بازیگری مرد برگزیده ای نداشت، افزود: در این بخش نیز از حسام افروز برای بازی در نمایش «هولوگرام تنهایی» با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.
کوچک زاده اظهار داشت: در پایان این جشنواره بر اساس اعلام هیأت داوران، نمایش های «هولوگرام تنهایی» و «کمد دیواری» هر دو از یزد، «میدان مقاومت» از خراسان رضوی و «نبض آهسته زندگی» از هرمزگان به جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه راه یافتند.
رئیس حوزه هنری استان ضمن تبریک این موفقیت به اهالی فرهنگ و هنر به ویژه هنرمندان عرصه تئاتر استان یزد افزود: جشنواره منطقه دو تئاتر سوره ماه با حضور 10 گروه نمایشی از استان های یزد، مازندران، گلستان، هرمزگان و خراسان های رضوی، شمالی و جنوبی از 7 تا 9 شهریور در بیرجند برگزار شد.
وی افزود: دکتر مهرداد رایانی مخصوص، نادر برهانی مرند و رحمان سیفی آزاد داوری آثار این منطقه را بر عهده داشتند.
بیست و چهارمین جشنواره سراسری تئاتر سوره ماه از 11 تا 17مهرماه سال جاری در تهران برگزار می شود.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا