مدیر کل امور مالیاتی استان یزد با بیان اینکه موظف به وصول مالیات و تامین بخشی از درآمد های دولت هستیم گفت: 92 درصد درآمد های این استان از محل مالیات تامین می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد " سید رضا نور بخش " افزود: باید شرایطی را فراهم کنیم که مودیان با رغبت مالیات خود را پرداخت کنند؛ چراکه نباید مالیات گرفتنی باشد؛ بلکه باید افراد خودشان نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه مالیات ها باید واقعی شود گفت: در سال 92 در بخش اصناف و مشاغل 300 میلیارد ریال و در بخش حقوق کارکنان دولت و بخش خصوصی 720 میلیارد ریال مالیات وصول شد و این رقم در سال 93  به ترتیب 370 میلیارد ریال و 810 میلیارد ریال بود.

وی با اشاره به ابلاغ قانون جدید مالیات های مستقیم اضافه کرد:  در ماده 169 قانون مالیات کلیه بانک ها و موسسات و افرادی که اطلاعات مودیان یا فعالان اقتصادی دارند ملزم هستند در اختیار سازمان مالیاتی کشور قرار دهند  که از این طریق اظهار نامه های مالیاتی را اعتبار سنجی کنیم.

وی گفت: کلیه مالیاتی که وصول می شود ابتدا به خزانه معین استان و سپس به به خزانه کل واریز و از آن طریق مجدد به استان باز می گردد و بخشی از آن در اختیار بخش صنعت قرار می گیرد.

وی از کاهش وصول مالیات با توجه به وضعیت اقتصادی و رکود اقتصادی در سال جاری خبر داد و اضافه کرد: در پنج ماهه اول امسال قرار بود 420 میلیارد تومان وصول مالیات داشته باشیم که 372 میلیارد تومان وصول شد و امیدواریم در ماههای آینده افزایش درآمد های مالیاتی داشته باشیم.

 

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا