پس از مراسم افتتاح مرکز علمی ـ کاربردی میراث فرهنگی نیز با حضور اعضای حاضر در مراسم افتتاحیه جلسه ای در محل دفتر معاونت هماهنگی امورعمرانی استانداری یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، امورفرهنگی و اجتماعی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد سیدحسینی در این جلسه اظهار داشت: میراث فرهنگی یزد گستره وسیعی دارد و ما در بحث میراث فرهنگی و صنایع دستی مشکل چندانی نداریم زیرا در این زمینه ها اساتید مجرب و صاحب نظری داریم.

معاون عمرانی استانداری یزد افزود: متأسفانه در بحث گردشگری باتوجه به اینکه سالها گردشگری محروم بوده، ساختار خوبی در این زمینه ارائه نشده است بنابراین اساتیدی در این زمینه نداریم که بتوانیم راهکارهای لازم را مطرح کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: اگر واقعاً و به صورت جدی بخواهیم در این زمینه فعالیت کرده و پیشرفت کنیم باید دوره ها را با حضور اساتید خارجی به صورت دوره ای یا هفتگی برگزار کنیم، ولی ابتدا رزومه و نحوه کار آنها را بررسی نماییم و همچنین مشخص شود چه کاری و چه آموزشهایی باید ارائه شود و چه کسانی آموزش ببینند که بتوان از آنها استفاده کرد.

شهرود امیرانتخابی رییس مرکز علمی ـ کاربردی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان با اشاره به اینکه تولد مرکز علمی ـ کاربردی میراث همراه بود با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید عنوان کرد: آموزشهای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را همان گونه که شایسته کشورمان است توسعه دهیم.

وی افزود: اگر بخواهیم فقط مرکز علمی ـ کاربردی در یزد داشته باشیم این نه هدف ماست و نه هدف سازمان و نه در مسیر هدف دولت تدبیر و امید است. یکی از اولویت های مهم دولت بحث گردشگری و رونق آن است و اینکه بتوانیم اقتصاد گردشگری را جایگزین اقتصاد نفتی کنیم.

انتخابی بحث اشتغالزایی و ارزآروری را یکی دیگر از مباحث مهم صنعت گردشگری دانست و اظهار داشت: اکنون گردشگری برای ما بسیار مهم است و دولت می خواهد با فراهم ساختن زیرساخت ها سرمایه گذاران را تشویق به سرمایه گذاری در این بخش نماید.

وی خاطرنشان ساخت: با راه اندازی نوزده مرکز در کشور، ارائه مجوز برگزاری دوره های کوتاه مدت آموزشی به ادارات کل استانها جهت پشتیبانی آموزشی مراکزی از جمله هتلها و دفاتر خدمات مسافرتی که نیاز به آموزش دارند، واگذار گردید. در گذشته دوره های آموزشی با هزینه های بالایی توسط دولت برگزار می شد ولی خروجی لازم را نداشت و به عنوان دوره های رایگان شناخته می شد.

شایان ذکر است در این جلسه سرپرست مرکز علمی ـ کاربردی میراث فرهنگی یزد و همچین رییس دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی واحد استانی یزد نیز مسایل و مباحثی را در زمینه آموزش، جذب دانشجو و مکان اختصاصی به مرکز بیان نمودند.










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا