مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد در دیداری که با کارشناسان زن اداره کل بیمه سلامت استان داشت گفت: نگاه اسلام به زن یک نگاه جامع الابعاد است و در خانه‌داری و فرزند داری خلاصه نمی‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد،  " فخرالسادات خامسی هامانه " صبح سه‌شنبه  دهم شهریورماه با کارشناسان زن اداره کل بیمه سلامت استان در دفتر مدیرکل این اداره دیدار کرد.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد، در این دیدار ضمن بیان آنکه اسلام دین جامعی است اظهار داشت: اسلام برخلاف آنچه که تصور می‌شود که زنان را محدود به یک وظیفه خاص می‌نماید نگاه بسیار جامعی به زنان دارد.
وی افزود: اسلام در مقایسه بافرهنگ‌های همچون یونان و روم و ایدئولوژی‌های همچون مسیحیت و یهودی نگاهش به زن یک نگاه جامع الابعاد است و برخلاف آن فرهنگ‌ها و ایدئولوژی‌ها اسلام خواهان شرکت زنان در تمام مباحث اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در کنار مباحث خانوادگی است.
" خامسی " تصریح کرد: اولین چیزی که در خصوص بحث حضور اجتماعی زنان در جامعه مطرح شد بیعتی بود که پیامبر اسلام خواست تا زنان هم در کنار بیعتی که مردان در بحث‌های حکومتی، انتخابات و تعیین مرجع حکومتی  با ایشان کردند حضور یابند که در هیچ‌کدام از فرهنگ‌ها و ایدئولوژی‌های آن زمان سابقه نداشت، بنابراین نگاه اسلام به زن همان نگاهی است که به مرد در تمام مباحث دارد.
وی یادآور شد:  در نگاه اسلام زن و مرد همچون تاروپود هستند که در کنار هم  جامعه را می‌سازند و هر دو تلاش می‌کنند برای آن عزت و افتخاری که باید نصیب جامعه اسلامی بشود.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی زن به خاطر ذات طبیعی  و ساختار آفرینشی او درواقع نگهداری فرزند و حفظ و حراست از کیان خانواده است ولی اسلام هیچ کجا نگفته است که زن به خاطر این مسئله نباید در مباحث دیگر شرکت نماید.
وی اظهار داشت: اشتغال در راستای مسئولیت‌های اجتماعی که اسلام به‌طور یکسان برای زن و مرد تعریف کرده است می‌تواند برای زنان هم وجود داشته باشد.
" خامسی "  در ادامه گفت: اشتغال زنان اعتمادبه‌نفس آن‌ها را بالا می‌برد که اعتمادبه‌نفس بالای زنان منجر به افزایش اعتماد خانواده و فرزندان می‌شود به‌طوری‌که در تحقیقات نشان داده است فرزندان زنان شاغل نسبت به فرزندان زنان خانه‌دار از اعتمادبه‌نفس بالاتری برخوردار هستند.
وی در ادامه یکی دیگر از جنبه‌های مثبت اشتغال زنان را آرامش و نشاط اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: برخلاف آنچه در جامعه رایج هست که زنان بیشتر به خاطر بعد اقتصادی به کار می‌پردازند زنان بیشتر به خاطر احساس نشاط اجتماعی، احساس کارآمدی و احساسی که در جامعه دارند نقش‌آفرینی می‌کنند وارد عرصه کار می‌شوند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تصریح کرد: معاونت رئیس‌جمهور در حوزه زنان و خانواده به‌طور خاص به مسئله توانمندسازی زنان ورود پیداکرده‌اند و سال 94 و 95 را کلاً سال توانمندسازی و توان‌افزایی زنان نام‌گذاری نموده‌اند و یکی از مواردی که در حال پیگیری است بحث زنان شاغل می‌باشد.
وی  در پایان سخنان خود افزود: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از حوزه زنان و خانواده خواستار شده که یک بحث حمایتی از زنان شاغل  را تعریف نمایند تا  این سازمان در قالب آن بتواند حمایت‌هایی را از زنان شاغل داشته باشد که با نظر کارشناسی این بحث حمایتی در حال تدوین می‌باشد. 
گفتنی است مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده در ادامه این دیدار  با دغدغه‌ها و مسائل و مشکلات بانوان شاغل این اداره آشنا شد و در پایان قول مساعدت  و ابلاغ مسائل  و خواستارهای آن‌ها به مراجع بالاتر را داد. 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا