دکتر مهدی موسوی پور گفت: اداره کل دامپزشکی در راستای اجرای اهداف و سیاست های سازمان دامپزشکی کشور و با بهره مندی از ناظرین شرعی و بهداشتی دامپزشکی، نظارت بر سلامت دام ها قبل از ذبح، بررسی سلامت لاشه ها و حمل بهداشتی را در کشتارگاه های دام به اجرا در می آورد.

دکتر مهدی موسوی پور گفت: اداره کل دامپزشکی در راستای اجرای اهداف و سیاست های سازمان دامپزشکی کشور و با بهره مندی از ناظرین شرعی و بهداشتی دامپزشکی، نظارت بر سلامت دام ها قبل از ذبح، بررسی سلامت لاشه ها و حمل بهداشتی را در کشتارگاه های دام به اجرا در  می آورد. در همین راستا در 5 ماهه نخست سال جاری تعداد  130322 لاشه دام سبک و  4244   لاشه دام سنگین مورد بازرسی کارشناسان این اداره كل قرار گرفته است.

وی در ادامه ضمن اعلام حذف مقدار 7600 کیلو گرم گوشت آلوده طی بازرسی های بهداشتی و شرعی کارشناسان بر روند استحصال گوشت قرمز  افزود: در کشتارگاه پس از کشتار، لاشه مورد بازرسی قرار گرفته و در صورت تایید سلامت، لاشه ها ممهور به مهر و لیبل بهداشتی دامپزشکی شده و با حفظ موازین بهداشتی به وسیله خودروهای مجهز به سردخانه به مراکز توزیع حمل  می شوند.

 کارشناس مسئول امور کشتارگاه های استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت نظارت کارشناسان دامپزشکی بر روند کشتار و حمل اشاره نمود و گفت: کشتار بدون نظارت و غیر اصولی مخاطره آمیز است و می تواند منجر به بروز بیماری های مشترک و به خطر افتادن سلامت افراد شود به همین دلیل از شهروندان خواهشمندیم از ذبح دام در خارج از کشتارگاه و یا خرید گوشت های فاقد مهر بهداشتی و کشتار شده در خارج کشتارگاه جدا خودداری نمایند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا